Sınır Ötesi Ticaretin Temel Sorunları

01 Ağustos 2018

E-ticaret, küresel sınır ötesi satışların 2022 yılına kadar 630 milyar dolar olacağı tahmin edilmesi ile giderek daha fazla küresel oyun alanına sahip olmaktadır. Tüketiciler, sınır ötesi e-ticaret ile dünyanın her bir yanından uluslararası perakende piyasasında yer alan ürünleri karşılaştırma imkânını yakalayarak en iyi teklifi bulmaya çalışmakta veya kendi ülkelerinde bulamadıkları rağbet edilen ürünlere ulaşma imkânına sahip olmaktadır.İşletmelerin sınır ötesi imkânlardan faydalanarak iş sahalarını genişletmeleri ile birlikte bahse konu işletmeler bir üst seviyeye taşınacaktır, ancak küresel bir oyuncu olma yolunda ilerleyen bu işletmeler belirli zorluklar ile de karşı karşıyadır. Sınır ötesi ticarete karşılaşılan temel zorluklar şunlardır: Sınır ötesi ticarete başarılı olmak isteyen satıcıların öncelikle kendi ürünleri için doğru pazarı belirlemeleri gerekmektedir. Sonrasında doğru kaynaklar, araçlar ve stratejiler yardımı ile hedef pazarda bahse konu firmanın tutunması sağlanmalıdır. Bu kapsamda firmaların karşı karşıya olduğu 6 temel sorun; doğru pazarın seçilmesi ve pazara girişte doğru stratejinin tespit edilmesi, güvenilir lojistik bir partnerin bulunması, yerel dil ile iletişim kurulması, hedef pazara özgü kültürel parametrelerin dikkate alınması, uluslararası işlem maliyetinin olabildiğince az tutulması olarak ifade edilmiştir.

Kaynak:ChannelAdvisorweb sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C.Ticaret Bakanlığı