10 Belçikalıdan 7'si Çevrimiçi Satın Alıyor

08 Ekim 2020

Bu yıl Belçikalıların yüzde 72'si internetten alışveriş yapıyor. Çevrimiçi olarak aktif olan tüm Belçikalıların on kişiden sekizi geçen yıl çevrimiçi olarak bir şey satın almıştır. Ve yüzde 94'ü bunu gelecekte de yapacaklarını söylemektedir.

Belçikalı tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 56) son on iki ayda en az ayda bir kez çevrimiçi bir şey satın aldı. Bu, 2019'daki duruma kıyasla yüzde 20'lik bir artış. Belçika'da çevrimiçi alışveriş yapan her beş kişiden biri haftada en az bir kez internetten alışveriş yapmaktadır ve bunu çoğunlukla akşamları yapıyorlar. Hatta yüzde ikisi, her gün internetten bir şeyler satın aldıklarını söylemektedir.
Bu ve daha fazla bulgu, Comeos'un 2.000 Belçikalı arasında yaptığı yıllık çalışmadan gelmektedir. Bu yılki anket, Belçika'nın koronavirüs salgını nedeniyle evde kalma tedbirleri uyguladığı Nisan ayında yapıldı.

Çalışma, Belçika'da mobil ticaretin patladığını ortaya koymuştur. Geçen yıl, her on tüketiciden yaklaşık dördü akıllı telefonlarını kullanarak internetten alışveriş yaptı. Beş yıl önce, mobil ticaretin payı bunun yarısı kadardı. Comeos, Belçikalı kadınların yüzde 45'inin akıllı telefonlarını kullanarak alışveriş yaptığını, bu oranın erkeklerde yüzde 46 olduğunu söylüyor. Mobil ticaret özellikle (25 yaş altı) gençler arasında popülerdir. Bu yaş grubunun yüzde 63'ü son on iki ayda akıllı telefonlarıyla bir şeyler satın aldı.

Moda, Belçika e-ticaretinde hala bir numaralı ürün kategorisidir. Son on iki ayda internetten alışveriş yapan Belçikalıların üçte ikisi bu kategoriden bir şeyler satın aldı. Bu, geçen yıla göre yüzde 7'lik bir artış. Serbest zaman (leisure) ürün kategorisi ikinci sırada yer alırken, 'Sağlık ve Güzellik' şaşırtıcı bir şekilde üçüncü sırada yer alıyor. Bu kategori geçen yıla göre yüzde 19 artış gösterdi.

Tüm çevrimiçi satın alma işlemlerinin neredeyse yarısı, çeşitli marka ve perakendecilerin ürünlerini sattığı bir platformda gerçekleşmektedir. Her dört çevrimiçi alışverişten biri, bir perakendecinin çevrimiçi mağazası veya uygulaması aracılığıyla gerçekleştirilirken, yüzde 20'si bir markanın çevrimiçi mağaza veya uygulaması aracılığıyla gerçekleşmektedir.
 
Kaynak: ecommercenews web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü