2019 Yılında Avrupa’da E-Ticaret Hacmi 621 Milyar Avro-

13 Haziran 2019

Ecommerce Foundation tarafından gerçekleştirilen çalışmaya göre geçtiğimiz yıl Avrupa’da 547 milyar avro olan e-ticaret hacminin %13,6 yükselerek 2019 yılı sonunda 621 milyar avroya ulaşması tahmin edilmektedir. Raporda özellikle İskandinav ülkelerinin e-ticarete ilişkin endekslerde yüksek sıralamalarda yer aldığı vurgulanmaktadır. Örneğin Danimarka iş yapma kolaylığında Avrupa’da ilk sırada yer alırken, İsveç, Danimarka ve Finlandiya global Lojistik Performansı Endeksi’nde ilk on ülke içinde yer almaktadır.
 
İnternet üzerinden çevrimiçi alışveriş yapan tüketici oranı ülkeden ülkeye değişmektedir. İsviçre, Birleşik Krallık ve Danimarka’da çevrimiçi alışveriş yapan tüketici oranı %85’in üzerindeyken, Romanya ve Ukrayna’da %26’nın altında kalmıştır.
 
Rapora göre e-ticaret hacminin %66’sı Batı Avrupa’da gerçekleşirken Doğu Avrupa yalnızca %4,2’sini gerçekleştirmektedir. Avrupa kıtasında e-ticaret hacminin en yüksek oranı Batı Avrupa’da gerçekleşmesine rağmen çevrimiçi tüketicilerin en yüksek harcama gerçekleştirdiği bölge Kuzey Avrupa bölgesidir. Kuzey Avrupa’da kişi başı çevrimiçi tüketici harcaması 2.046 avrodur. Geçtiğimiz yıl Avrupa’da ortalama çevrimiçi tüketici harcama miktarı 1.346 avro olarak gerçekleşirken bu sene sonunda 1.464 avro olarak gerçekleşmesi beklenmektedir.
 
Çoğu Avrupa ülkesinde tüketiciler çevrimiçi alışveriş yapmaktan hoşlanırken, mağazalardan alışveriş yapmayı tercih eden tüketiciler de bulunmaktadır.  Kosova ve Karadağ’da insanlar çevrimiçi alışveriş yapmaya çekinceli yaklaşırken, Polonya’da tüketicilerin %2’si, Danimarka’da tüketicilerin %11’i, Hollanda’da tüketicilerin %11’i ve Birleşik Krallık’ta tüketicilerin %10’u fiziksel mağazalardan alışveriş yapmayı tercih etmektedir.
 
Kaynak: ecommercenews web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C.Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü