2021 E-Ticaret Trendleri ve 2022 Tahminleri

21 Ekim 2021

Son iki yıl, büyük ölçüde COVID-19 salgını sayesinde e-ticaret için inanılmaz bir büyüme kaydetti. Yılın son çeyreğine girerken, 2021'de gördüğümüz trendlere ve 2022'de neler görmeyi bekleyebileceğimize bir göz atalım.

Geçen yıl, e-ticaret devi Shopify, e-ticaret işletmelerinin 2021 için hareket etmesi gereken beş temel eğilimi özetleyen bir rapor yayınladı. Diğer birçok kuruluş ve dernek de e-ticaret alanında benzer eğilimleri belirledi.

Bu önemli trendlerden bazıları şunları içeriyordu:
Son birkaç yılda, dijital pazarda benzeri görülmemiş bir büyüme gördük. Müşteriler fiziksel mağazalara erişemediği için gelişen işletmelerin e-ticaret başarı hikâyelerini duyduk. Ancak, Amazon gibi çevrimiçi platformlar aracılığıyla satmak için ürünlere erişemeyen satıcılar gibi bazıları için de tam bir yıkım gördük.

2022'de işletmelerin çok kanallı bir yaklaşımla nerede olurlarsa olsunlar müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap vermeleri ve bunlara yanıt vermeleri için başlamaları veya devam etmeleri gerekiyor. Müşteriler, perakendecilerle etkileşim kurmak ve etkileşim kurmak için farklı yollar kullanıyor ve perakendecilerin, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için çok kanallı bir yaklaşım benimsemesi ve oluşturması gerekiyor.

Daha fazla müşteri çevrimiçi alışverişe geçtikçe, perakendecilerin müşteri deneyimini iyileştirmek ve katılımı artırmak için işletmelerini uyarlamaları gerekiyor.

Ritchie, "Dijital pazarlama giderek daha karmaşık hale geldikçe, müşteriler markanızdan daha fazlasını bekliyor" dedi. "E-ticaretin yükselişi, web sitenizde günün her dakikasında satın alma işlemlerinin gerçekleştiği anlamına geliyor ve bununla birlikte müşteriler yolculuklarının herhangi bir noktasında markanızla bağlantı kurabilmeyi bekliyorlar."

İşletmelerin ayrıca, bir müşterinin fiziksel bir mağazada yaşayacağına benzer bir deneyim yaratmak için artırılmış gerçeklik (AR), 3D görüntüler ve sanal gerçeklik (VR) gibi yeni teknolojileri uygulamaları gerekiyor.

Teknoloji ilerledikçe, müşteriler daha talepkar hale geliyor, sadece ürünlere veya hizmetlere erişmek için daha uygun seçenekler değil, aynı zamanda daha erken istiyorlar.

Bugün ankete katılan çoğu müşteri, ürünlerini veya hizmetlerini almak için en az iki günlük bir geri dönüş beklemektedir. Ancak, giderek daha fazla müşteri, ürünlerinin aynı gün veya ertesi gün teslim edilmesini bekliyor. Bu talep, daha fazla organizasyonun lojistik süreçlerini iyileştirmenin ve hızlandırmanın yollarını aramasına yol açtı. Ve bu kuruluşların çoğu, bu potansiyeli rakiplerine karşı rekabet avantajına dönüştürüyor. Amazon, Walmart ve Best Buy gibi birçok büyük kuruluş, daha küçük perakendecilere lojistik destek sağlamak için yeni fırsatlar yaratmak için iş modellerini çeşitlendirdi.

Pazarlamacılar birkaç yıldır marka farkındalığı, marka değeri (marka adı, logo vb.) ve marka duyarlılığı (bir markadan bahsederken ifade edilen temel duygu) aracılığıyla bir kuruluşun marka stratejisini oluşturmaya odaklanmıştır. Tüm bu uygulamalar konu markalaşma olduğunda hâlâ geçerli ancak artık müşterinin bir markayla olan deneyimini kişiselleştirmek ve kişiselleştirmek için yeni bir yaklaşım var.
 
Kaynak: globalbankingandfinance.com
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel