2022’de Avrupa E-Ticaret Harcamalarında %11 Artış

20 Haziran 2023

Avrupa e-ticaret harcamaları, fiziksel ürünlerin en yüksek harcama payına (%49) sahip olmasıyla 2022’de %11 arttı. Bunu seyahat (%32) ve hizmetler (%19) izledi. Paytech Nexi’nin araştırması, tüketicinin yerel satın alma tercihini öne çıkarmaktadır. Ankete katılan tüketicilerin yaklaşık %68’i yerel bir mağazadan çevrimiçi alışveriş yaptığını belirtmiştir. Tüketicilerin %47’si bunu “küçük/yerel işletmeleri desteklemek iyi hissettirdiği” gerekçesi ile yapmaktadır. Aynı zamanda, her beş kişiden biri küresel pazar yerlerini desteklemediği için yerel kanallardan alışveriş yapmaktadır.
 
Kaynak: electronicpaymentsinternational
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü