2030 Yılı İtibarıyla Hindistan E- İhracat Potansiyelinin 200-300 Milyar Dolar Seviyesine Ulaşması Öngörülmekte

12 Mayıs 2023

KOBİ’lerin ürünlerini küresel pazarlara satmalarına yardımcı olmak için kurulan ve küçük ve orta ölçekli işletmeler için e ihracat stratejileri oluşturan Hindistan Mikro ve Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler Federasyonu (FISME), yayımladığı bir makalede Hindistan’ın e-ihracat potansiyelinin 2030 yılı itibarıyla 200 ila 300 milyar dolar seviyesine ulaşacağını belirtti.
 
Makalenin yayımlanmasının ardından interaktif ortamda bir araya gelen sektör paydaşları, gümrük otoritelerine e-ticaret platformları üzerinden satılan ürünlerde, toplam sevkiyatların yaklaşık yüzde 30’una kadar ulaşabilen yüksek getiri değerine daha fazla duyarlılık gösterme çağrısında bulundu.
 
FISME Genel Sekreteri Anıl Bhardwaj konuya ilişkin olarak yaptığı açıklamada, 2023 yılı Mart ayı sonunda yayınlanan Dış Ticaret Politikası (FTP) 2023 raporuna atıfta bulunarak, elektronik ihracat ve KOBİ ihracatının özellikle teşvik edilmesi gerektiğinin altını çizdi. Öngörüler ile mevcut durum arasındaki büyük farkın kapatılabilmesi için, ihracatçılar, platform sahipleri ve hükümetin yer aldığı ortak bir eylem planına ihtiyaç duyulduğu Anıl Bhardwaj tarafından vurgulanan bir başka husus olmuştur. FISME Genel Sekreteri Hindistan’da faaliyet gösteren e- ihracatçılarının yüzde 90’ından fazlasının mikro ve küçük ölçekli işletmeler ağırlıklı olmak üzere KOBİ’lerden meydana geldiğini; bu nedenle ülkede e- ihracat için oluşturulacak bir stratejinin KOBİ’lere odaklanması gerektiğini belirtmiştir.
 
Kaynak: dailypioneer
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü