ABD Markaları Satışları Artırmak İçin Canlı Yayınla E-Ticareti Benimsiyor

14 Ekim 2020

Canlı yayın alışverişi Çin'i kasıp kavurdu ve büyümesi yavaşlama belirtisi göstermiyor. Şimdi, ABD markaları, fiziksel mağazaları ziyaret etmekten hala çok korkan tüketicileri etkilemek için bu fenomeni kopyalıyor gibi görünüyor.

Wall Street Journal, ABD'de bu olguyu ilk benimseyen iki marka olan Levi’s ve Tommy Hilfiger'ın, QVC'yi (ABD alışveriş kanalı ağı) ve Home Shopping Network'ü benimsemeyen tüketicilere hitap etmeyi amaçlayan bir sürüm çıkardığını bildirdi.

Wall Street Journal, Tommy Hilfiger ve Levi Strauss gibi markaların tüketicileri otuz dakika ile bir saatlik seanslarla cezbettiğini ve bu süreçte bir dizi ürünün gösterildiği ve bunlarla ilgili ipuçları ve tavsiyelerin verildiğini söylüyor. İzleyenler, sorular sorarak sunum yapanlarla etkileşime girebiliyorlar ve elbette öğeleri satın alabiliyorlar.

Çin'de canlı yayın yapan e-ticaret çok büyük oranlara ulaştı. 2016 yılında piyasaya sürülen bu hizmet, bu yıl karantinanın zirvesinde yükselişe geçti. Çin’in en son yıllık alışveriş festivali sırasında, canlı yayın e-ticareti sadece 1 Temmuz'da 449,5 milyon dolarlık satış üretti.

Tommy Hilfiger CMO'su Michael Scheiner'e göre, yaz aylarında Çin'de düzenlenen bir Tommy Hilfiger canlı yayın şovu 14 milyon izleyiciyi çekti ve iki dakika içinde 1.300 kapüşonlu üst giysinin tamamı satıldı.

Amerika'da bu tür bir başarıyı tekrarlamak belki de hala mümkün değil. Ancak Coresight Research, e-ticaret canlı akışının 2023 yılına kadar ABD'de 25 milyar dolarlık satış oluşturacağını tahmin ediyor.

Kaynak: warc web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü