ABD’de Birçok İnsan AVM’lere Alışveriş için Değil, Yemek için Gidiyor

07 Kasım 2019

UBS’in yaptığı bir araştırma bunu söylüyor. Yatırım Bankası, ABD’deki hazır giyim satışlarının yaklaşık %25′inin bugün internette gerçekleştiğini söyledi. Bu oranın 2023 yılı itibariyle %31’e ulaşmasını bekliyor. Analist Jay Sole, AVM’ler artık tüketicilerin modayı keşfettiği yer olmadığını, alışveriş merkezini ziyaret etmelerinin nedeninin değiştiğini ifade ediyor. UBS bu değişimin Macy’s ve JC Penney gibi mağaza zincirlerini daha çok etkilemesini bekliyor. Konfeksiyon endüstrisinde bu değişimin en azından önümüzdeki beş yıl boyunca devam edeceğini de söylüyor. UBS 2.500′den fazla tüketiciyle yaptığı ankette, alışveriş merkezlerinde alışveriş yapan insanların yüzdesinin, bir yıl önceki %25′ten bu yıl %20′ye gerilediğini açıkladı. Alışveriş merkezine yemek için gidenlerin oranı aynı dönemde  %4′ten % 7′ye yükseldi. Ayrıca, Sole, genç müşterilerin değişime öncülük ettiğini de söyledi. UBS, 18 ila 34 yaş arasındakilerin çevrimiçinde, eski nesillere göre daha fazla giysi satın aldığını belirtti. Örneğin, 18 ila 24 yaş arasındaki müşterilerin bu yıl giyim bütçelerinin % 38′ini çevrimiçi harcadığını belirtti. Aynı oran 2014’te % 32 idi. AVM sahipleri ise bu durumu fark etmeye başlıyor. Değişen tüketici tercihlerine kayıtsız değiller. ABD’deki en büyük AVM sahiplerinden bazıları, mülklerinde giderek daha fazla eğlence ve yemeğe ayrılan yeni yemek salonu konseptlerine yatırım yapıyor. New Jersey’deki yeni American Dream AVM’si tamamlandığında % 45 perakende mağazası olacak ve geri kalanı ziyaretçilerin kullanımı için yemek yerlerine, eğlence parklarına, kayak pistine, minyatür golfe ve buz pateni pistine ayrılacak.

Kaynak: CNBC web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C.Ticaret Bakanlığı,Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü