Akıllı Telefonlar Sosyal Yönlendirmelerin Baskın İtici Gücü

30 Nisan 2019

Sosyal ağlar e-ticaret yönlendirmelerinin küçük bir parçasını oluştursalar da satın almalardaki rolü hızlı bir şekilde artmaktadır. Satın almanın gerçekleştiği kanal olarak sosyal ağların kullanımı, ABD’deki perakende sitelerinin ziyaret payı açısından son iki yılda iki kat artmıştır. Adobe Digital Insights’ın 2019 yılı ilk çeyrek verilerine göre sosyal ağ yönlendirmeleri %70,5 oranında akıllı telefonlar aracılığıyla yapılmaktadır. Bu durum, tüketicilerin mobil alışveriş alışkanlıklarını artırmaları ve sosyal ağ kullanıcılarının ağırlıklı olarak mobil merkezli olmalarından kaynaklanmaktadır.

2019 yılında, 115 milyondan fazla ABD’linin en az bir alışverişi akıllı telefonlarından yapacağı tahmin edilmektedir. Bu oran ABD’nin tüm dijital alımlarının %58,9’unu oluşturacaktır. Ayrıca 193 milyondan fazla kişinin de akıllı telefonlar üzerinden alışveriş yapmaksızın ürün incelemesi, araştırması ve karşılaştırması yapması beklenmektedir.

Facebook, e-ticaret yönlendirmelerinde %80,4 ile başı çekmektedir. Facebook’u Instagram (%10,7) ve Pinterest (%8,2) takip etmektedir.
 
Tüm sosyal medya platformlarında geçirilen zamanın %44,8’ini, tüm cihazlar üzerinden Facebook’ta geçirilen ortalama zaman oluşturmaktadır (23,37 dakika). E-ticaret yönlendirmeleri konusunda neredeyse iki katına ulaşan bu oran, yüksek kullanım oranının ötesinde Facebook’u e-ticaret siteleri için güçlü bir yönlendirici yapan başka etkenlerin de olduğunu göstermektedir.

Sosyal ticaretin yükselişe geçmesiyle, sosyal ağlar bir yönlendirici itici güç yerine satın alma noktası haline gelebilir. Sosyal ticaret açısından sosyal ağlar, özellikle Instagram, e-ticaret alışverişinde itici güç olma konusunda daha fazla rol alabilir.

Kaynak: emarketer  web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü