Alman E-Ticareti Ukrayna'daki Savaştan Bu Yana Yavaşlıyor

11 Mayıs 2022

Ukrayna'da savaşın başlamasından bu yana Almanya'da online moda satışları yüzde 9 düştü. Durağan bir kategori olarak bilinen online iç tasarım alımları da yavaşladı. Yine de genel olarak,  e-ticaret satışları ilk çeyrekte yüzde 8 arttı. Alman federal e-ticaret derneği Bevh'in üç aylık rakamlarına göre Rusya-Ukrayna savaşının başladığı 24 Şubat'tan bu yana farklı kesimler durgunluk yaşıyor.

Ocak ayından Şubat ayının sonuna kadar, çevrimiçi giysi ve ayakkabı satışları geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 10 arttı. Ancak savaşın başlamasından bu yana moda satışları yüzde 8,6 kadar geriledi. Benzer bir düşüş, oldukça istikrarlı olduğu bilinen bir kategori olan ev ve iç tasarım da görülebilir. Savaştan önce satışlar yüzde 14 arttı. Ancak, çeyreğin sonunda, alımlar sadece yüzde 0,3'lük bir artışla sabitlendi.

Genel olarak Alman e-ticareti için, satışlar çeyreğin başında neredeyse yüzde 12 arttı. Ancak savaştan sonra çevrimiçi alışveriş yüzde 2'ye düştü. Alman müşteriler, geçen yılki 21 milyar avroya kıyasla, yüzde 8'lik bir artışla çevrimiçi olarak toplam 23 milyar avro harcadı. Alman derneği, bunun kısmen Noel'den sonraki dönemdeki güçlü rakamlar sayesinde olduğunu yazıyor.
 
Kaynak: Ecommercenews
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü