Alman Tüketicilerin% 71'i Lojistik Şirketini Seçmek İstiyor

10 Eylül 2020

Almanya'daki çevrimiçi alışveriş yapanların üçte ikisinden fazlası, hangi lojistik şirketinin çevrimiçi siparişlerini göndereceğini seçmek istiyor. Bunun en önemli nedeni, teslimat güvenilirliğinin sağlanması, ikinci nedeni ise müşterilerin mağazası en yakın olan teslimat hizmetini seçebilmeleri olarak ifade ediliyor. Pazar araştırma enstitüsü YouGov tarafından Almanya'daki 2.000 çevrimiçi alışveriş yapan kişi arasında yapılan anketin sonuçlarına göre, müşterilerin yüzde 96'sı ambalajın perakendecinin logosuyla basılıp basılmamasını önemsemediğini söylüyor. Onlar için daha önemli olan, ambalajın çevre üzerindeki etkisi, çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 42'si siparişlerinin çevre dostu ve geri dönüştürülmüş kartondan yapılmış bir kutuda gönderilmesini istiyor.

Alman müşteriler, paketlerinin evlerine teslim edilmesini tercih ediyor. Ancak bu mümkün değilse, yüzde 55, parselin garajında veya merdiven boşluğunda saklanmasını tercih ediyor. Bir postaneden veya paket istasyonundan teslim alma, anketi yanıtlayanların yarısı tarafından kullanılıyor. Tıkla ve al (click and collect) gibi bir çözüm, çevrimiçi alışveriş yapanların yalnızca yüzde 28'i tarafından kullanılıyor. Görünüşe göre yüzde 54'ü bu çözümü aktif olarak reddediyor. Almanya'da çevrimiçi alışveriş yapanlar için en tercih edilmeyen yöntem, arabanın arkasında teslimat olarak ifade ediliyor. Tüketicilerin dörtte üçü, bu seçeneği kullanmak istemiyor. Çalışma, perakendecilerin gönderim süreci hakkında bilgi verme konusunda daha proaktif olmaları gerektiğini ortaya koyuyor. Gönderilebilecek en önemli bilgiler; sevkiyatın gecikmesi (yüzde 68), paketin yolda olması (yüzde 67) ve müşterinin iadesinin geldiğinin teyidi (yüzde 56) olarak sıralanıyor.

Kaynak: E-commerce News web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü