Almanlar Geçen Yıl 487 Milyon Eşya İade Etti

30 Nisan 2019

Geçen yıl Almanya'da yaklaşık 280 milyon koli, onları sevk eden çevrimiçi mağazalara geri döndü. Toplamda, çevrimiçi mağazadan alışverişçiye ve alışverişçiden tekrar çevrimiçi mağazaya giden bu kolilerin içinde 487 milyon ürün vardı. Bamberg Üniversitesi tahminine göre bu altı koliden birinin iade edildiği anlamına geliyor. Bir iadenin ortalama maliyeti 19.51 Euro ve bunun yarısı nakliye maliyetlerini karşılamak anlamına geliyor. Diğer maliyetler, örneğin iade edilen malların gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesidir. İade edilen malların sadece yüzde 4’ü çöp tenekesinin içinde son buluyor.
Müşteriler ve perakendeciler iadelerden etkilenir.
Retourenmanagement araştırma grubundan Björn Asdecker, “Bu, bir yandan müşterilerinin daha yüksek piyasa fiyatları üzerinden üstleneceği ve bir yandan da çevrimiçi perakendecilerin kar marjlarını paylarını etkileyeceği tahmin edilen 5.46 milyar Euro'luk bir maliyetle sonuçlanıyor” diyor.
Almanya’daki çevrimiçi iadelere ne olur?
Çalışmaya göre, iade edilen ürünlerin yüzde 79'u doğrudan A-Ware olarak satılıyor (hatasız, tam garanti ile satılıyor), yüzde 13'ü B-Ware olarak satılıyor (tamamıyla işlevsel, özel bir fiyatla teklif edilen ve düzenli garantiye tabidir). İade maddelerinin yüzde 3'ü sanayi geri dönüşümcülerine satılıyor veya hayır kurumlarına bağışlanıyor.
Asdecker’e göre çevrimiçi iadeler geçen yıl, her gün Hamburg’dan Moskova’ya yapılan 2200 araba yolculuğu karşılığı kilometre mesafesi, bir başka deyişle, 238 bin ton karbondioksit salınımı ile aynı sonuca sahip olduklarından iklim üzerinde gerçek bir etkileri vardır.

Kaynak: ecommercenews web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü