Almanya’da Perakende Satışlar Artarken Otomobil Satışlarında Düşüş Yaşanıyor

05 Mart 2020

Almanya Federal İstatistik Bürosu tarafından dün (4 Mart 2020) açıklanan verilere göre, en son geçtiğimiz Aralık ayında %2 düşüş kaydeden perakende satışların Ocak ayında %0.9 oranında arttığı belirtildi.

Ancak, Ocak ayında henüz Almanya’da etkisini göstermemiş olan koronavirüs, bugün itibarıyla 240 vakaya ulaşmış bulunuyor. Almanya’dan henüz ölüm vakası bildirilmemiş olmakla beraber, şu ana kadar yapılan piyasa araştırmalarına göre Şubat ayı ekonomik verilerinin ve tüketici moralinin olumsuz yöne doğru evrilmekte olduğu belirtiliyor.

Öte yandan, resmi olmayan kaynaklardan aktarılan bilgilere göre Şubat ayında Almanya’da yeni otomobil satışlarının bir önceki yılın aynı ayına göre %11 oranında azalarak 240,000 adedin altında kaldığı iddia edildi. Resmi rakamların birkaç gün içerisinde Almanya Federal Motorlu Taşıtlar Kurumu (KBA) tarafından açıklanacağı öğrenildi. Satışlarda yaşanan düşüşün virüs salgınıyla ilgili olup olmadığı ise henüz net olarak bilinmiyor.

Almanya’nın Şubat ayı PMI verilerini hazırlayan IHS Markit analistlerinden Phil Smith, Reuters’e yaptığı açıklamada, Almanya’da iç piyasanın salgın haberlerinin etkisine karşı halen belli bir direnç formasyonunu sürdürdüğünü, ancak dış talebin çok fazla düşmesi ve Çin’in de Almanya’nın en önemli ticari partnerlerinden birisi olması nedeniyle, önümüzdeki haftalarda bu direncin kırılmasını da büyük bir olasılık olarak gördüğünü söyledi.

Kaynak: Reuters web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü