Anket: E-ticaret Müşterilerinin %70’i, Ürünlerin Herhangi Bir Mazeret Göstermeden Geç Gönderildiğini Söylüyor

10 Mayıs 2023

Tedarik zinciri teknolojisi sağlayıcısı Koerber’in pazar araştırmasına göre, e-ticaret tüketicilerinin, siparişlerin evlerine gönderilmesinde hız ve kolaylık beklentilerini karşılamak için giderek daha talepkar hale geldiklerini ve üreticiler, perakendeciler ve üçüncü taraf lojistik sağlayıcıları (3PLs) nezdinde bu yöndekileri beklentilerini yükselttikleri görülmektedir.
 
Alman firmasının ABD, Kanada, Brezilya, Meksika, Avustralya, Almanya, Fransa ve Birleşik Krallıktan 2200 e-ticaret müşterisi ile gerçekleştirilen “2023 State of Shipping and Returns Survey” başlıklı anketinde, çevrimiçi siparişlerin yerine getirilmesindeki gecikmelerin müşteri memnuniyetsizliğine giderek daha fazla yol açabileceği ve bunun marka kararlarını etkileyebileceği ortaya çıkmıştır.
 
Ankete göre, e-ticaret tüketicilerinin %70’nin kargo gecikmeleri ile karşılaştıklarını ve %35’i ise gecikmeler için kendilerini gerekçe belirtilmediğini ifade etmiştir. Bu deneyimle karşı karşıya kalan katılımcıların %90’ı, kötü bir çevrimiçi alışveriş deneyiminden sonra bir markadan tekrar satın alma olasılıklarının daha düşük olduğunu söylerken, %29’u çevrimiçi olarak olumsuz bir yorum paylaşmaya daha fazla istekli olduğunu belirtmiştir.
 
 Kaynak: supplychainquarterly.com
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü