Birleşik Krallık: Çevrimiçi Perakendeciler, Pandemik Çöküşle Mücadele Etmek için E-Ticaret Yeniliklerini Benimsiyor

28 Ekim 2020

Yeni bir çalışma, Birleşik Krallık'taki çevrimiçi işletmelerin %75'inin Covid-19 krizi nedeniyle zorluk yaşadığını ortaya koydu. Bulgular, Paysafe'in en son hazırlanan Lost in Transaction raporu için, dünya çapında 1100 küçük ve orta ölçekli işletmeyi (KOBİ'ler) araştırmasının ardından geldi. Rapora göre KOBİ’lerin %45’i, koronavirüs salgınının neden olduğu olumsuz uzun vadeli etkilerin işleri için iyi olmayacağını bildiriyor. Bununla birlikte, işlemler sırasında fiziksel ödeme ve temastan kaçınmak için çevrimiçi alışverişe doğru yaşanan geçiş, birçok işletme sahibinin yeni fırsatlardan yararlanmasına neden oluyor.

Çalışmaya katılan KOBİ'ler pandemi nedeniyle zaten iş modellerini yeniden değerlendirmek durumunda kalmışlardı. Stratejilerinde değişiklikler yaptıktan sonra, ankete katılan KOBİ'lerin %30'u pandemi başladığından beri kar marjlarının arttığını gördüklerini söyledi. Ayrıca %36'sı müşteri sayısında artış gördüklerini belirtti. Dörtte biri işlerini yeni pazarlara taşımak bakımından çevrimiçi operasyonlarıyla daha iyi bir konumda olduklarını ifade etti. Anket, çevrimiçi markaların %37'sinin ödeme süreçlerine yeni ödeme yöntemlerini entegre ettiğini ortaya koydu ve %55'i yakın gelecekte aynısını yapacaklarını bildirdi.

Dijital cüzdanların kullanımı, çevrimiçi satışların artmasında büyük rol oynadı ve firmaların %37'si bu seçeneğin gelirlerini artırmaya yardımcı olduğunu belirtti. İlginç bir şekilde, firmaların yaklaşık %20'si işlemler sırasında kripto para kullanımının arttığını gözlemledi. Ankete katılan KOBİ'lerin %32'si, yeni harcama takip yöntemleriyle müşterilerinin harcamaları daha doğru izlediğini düşündüklerini söyledi. İşletme sahiplerinin %27'si, müşterilerinin satın almada neyin önemli olduğunu dair düşüncelerini yeniden değerlendirdiklerine inandıklarını belirterek, tüketicinin bakış açısının da değiştiğine dikkat çekti. Ankete katılan KOBİ'lere göre, tüketicilerin %29'u sorunsuz bir çevrimiçi alışveriş deneyiminin keyfini çıkarabilmeye artan bir şekilde önem veriyor.

Kaynak: Techradar  web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü