BMW ve Daimler Otonom Sürüş Teknolojisinde Güç Birliğini İlerletiyorlar

01 Mart 2019

BMW ve Daimler firmaları geçtiğimiz Perşembe günü, otonom sürüş teknolojilerinin geliştirilmesi konusundaki işbirliklerini daha da derinleştirme kararı aldılar. Her iki firma da, tam otonom araba geliştirme konusunda kendilerine has projelerini bir yandan devam ettirirken, diğer yandan da belli konularda ortak ar-ge ve finansman havuzu oluşturacaklar. Alınan bu kararda, son zamanlarda hızla artan ar-ge maliyetlerinin etkili olduğu belirtiliyor.
Otonom araç geliştirmenin çok yüksek maliyetli bir süreç olması sebebiyle daha önce de Honda firması General Motors  ile, Volkswagen de Ford ile ortak çalışma yürütmek için görüşmelere başlamışlardı.
Yapılan basın açıklamasında söz konusu teknolojilerin, doğası itibarıyla çok yüksek finans maliyetlerinin olduğu, ayrıca ar-ge anlamında da bilgi ve tecrübenin ortak paylaşımının daha akılcı ve verimli olduğu belirtildi.
İşbirliği ilk etapta, yeni nesil sürücü asistanı teknolojileri, otobanda tam otonom sürüş ve park asistans sistemleri özelinde olacak. Bu işbirliğinin ilerde şehir içi sürüş ve diğer otomasyon sistemlerini de kapsayacak şekilde genişlemesi için görüşmeler yapılması da planlanıyor.
Goldman Sachs’ın bir araştırmasına göre, 2015 yılında 3 milyar dolar olan ileri sürücü asistanı sistemleri ve otonom araç pazarı, 2025 yılında 96 milyar dolara, 2035 yılında ise 290 milyar dolara yükselecek.
BMW ve Daimler firmaları, yüksek çözünürlüklü dijital haritalama ve teknolojik malzeme tedariği konularında önceden de işbirliği halindelerdi. Ayrıca geçtiğimiz ay içerisinde de elektrikli araç şarj noktaları ve Über benzeri online taşıma hizmetleri konusunda da ortak projeler geliştirmekte olduklarını açıklamışlardı.
Perşembe günü yapılan açıklamada ise, yeni ortaklık çerçevesinin odak noktasını Seviye 3 ve Seviye 4 Otonom Sürüş tabir edilen, direksiyonlu ve halen bir sürücüye ihtiyaç duyan otomobillerin oluşturacağı belirtildi.
Daimler ayrıca Bosch firması ile de Seviye 5 tabir edilen ve tamamen sürücüsüz çalışan robo-taksi projesinde ortak çalışma yürütüyor. BMW ise aynı konuda Mobileye ve Intel firmalarıyla işbirliği halinde ve ilk sürücüsüz taksilerini 2021 yılında hizmete sokmayı hedefliyor.

Kaynak: Reuters web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü