Bosch Firmasının Yöneticilerine Göre Yonga Sıkıntısı 2023 Yılında Son Bulacak

08 Mart 2022

Bosch İcra Kurulu Başkanı Stefan Hartung, 9 Şubat Çarşamba günü basına verdiği demeçte, yarı iletken yongalardaki tedarik sorununun yılın ikinci yarısından itibaren ciddi ölçüde azalacağını ve 2023 yılında tüm sanayilerde üretimin normale dönmesini ve piyasanın dengelenmesini beklediklerini söyledi.

Şirketin ileriye yönelik stratejik adımlarına ilişkin bilgilerin de verildiği basın toplantısında, insan kaynaklarından sorumlu başkan Filiz Albrecht, özellikle dizel teknolojilerinde çalışan personel sayısında kesintiye gideceklerini ve yazılım kadrolarını takviye etmeye devam edeceklerini belirtti.

Bosch’un son beş yılda hizmet içi eğitimlere bir milyar avro harcadığı da verilen bilgiler arasında yer aldı.

Otomotiv sektörünün yanı sıra enerji sistemleri ve ev aletleri alanın da faaliyet gösteren firmanın 2021 yılını başarılı geçirdiği ve cirosunun pandemi öncesindeki dönemlere göre artış gösterdiği bildirildi. Cirodaki artışın otomotiv dışındaki sektörlerden kaynaklandığı, otomotiv yedek parça işinde ise kısmen yonga sıkıntısına bağlı olarak durgunluk yaşandığı öğrenildi.

Stefan Hartung, 2021 yılında ellerinde yonga talebini karşılayacak stok ve üretim hacmi olmadığını ve bu sıkıntıyı çok net bir şekilde hissettiklerini söyledi. 2022 yılında sıkıntının hafifleyeceğini belirten Hartung, yongaları yapan makinelerin de yongalarla çalışmak zorunda olduğuna dikkat çekerek, problemin tamamen ortadan kalkması için 2023 yılını beklemek gereceğini belirtti.

Bosch firmasının Dresden, Stuttgart ve Penang’daki yonga fabrikalarına yakın zaman önce 400 milyon avro ek yatırım yaptığı ve yakın gelecekte ekstra bir yatırım planlanmadığı öğrenildi.

Bosch firmasından yapılan projeksiyonda, bu yıl içerisinde Avrupa çapında toplam 85 milyon adet civarında otomobil üretileceği öngörüldü.
  
Kaynak: Reuters
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü