Canlı Yayınlar E-Ticaret 2.0’ı Nasıl Destekleyecek?

27 Kasım 2020

Dünyada e-ticaret yeni bir vitese geçti. Ancak tüketicilerin çevrimiçi alışveriş yapma şekli değişmek üzere. Pandeminin ilk günlerinin şokunda, malları satmak başlı başına bir zorluktu. Daha fazla tüketicinin çevrimiçi alışveriş yapmaya hazır olması ve birçok yerde gerçek mekanda faaliyet göstermenin azalmasıyla birlikte, perakendede canlı akış şeklinde yeni bir cephe gelişti.

Evde kalma emirleri verildikçe e-ticaret patladı ve artan faaliyetin devam etmesi bekleniyor. Tüketicilerin %49'u, salgından sonra bile daha sık çevrimiçi alışveriş yapmayı bekliyor. Ancak bir virüs bağlamında, bu deneyimin bazı yönleri sıkıntılıdır. Ürün tesliminin sosyal olarak mesafeli olması nedeniyle, personel veya diğer alışverişçilerle çok az etkileşim gerçekleşmekte ve en önemlisi bir markayı ayırt etmek zorlaşmaktadır.

Çevrimiçi satın almalar, büyük ölçüde, ücretsiz teslimatın (% 60) ve kolay satın almanın (%43) "sorunsuz" niteliklerinden kaynaklanmaktadır. Ancak % 29'u deneyimin eğlenceli olmasını istiyor. Bu anlamda içerik ve eğlenceyi kullanmanın birçok yolu vardır. Örneğin, bu yılki Çin'de Bekarlar Günü'nün öne çıkan temalarından biri mini oyunlardı.

Canlı yayınların, COVID-19 ve sonrasındaki diğer bağlamsal faktörlere değindikleri için 2021'de Çin dışında bile umut verici bir e-ticaret cephesi olacağı düşünülüyor. Canlı yayınlar ilgi çekici, kolay erişilebilir ve eğlencelidirler. Dahası, TikTok’un Batı’da aniden öne çıkması, Facebook, Amazon ve diğer birçok uygulama arasında bir tür canlı yayın yarışını ateşledi.

Tüketiciler canlı yayınları izlediklerinde, mutlaka bir satın alma işlemi yapmak için orada olmazlar. Mağazadaki perakendecileri ziyaret ederken olduğu gibi, sadece göz atma özgürlüğüne sahipler. Bu, her ölçekteki perakendecinin kendi benzersiz vitrinlerini çevrimiçi olarak yeniden yaratabileceği bir ortam yaratır.

Çin'deki canlı yayın modelleri, yönlendiriciler (ülkede "kilit fikir liderleri" olarak biliniyor) üzerine kuruludur ve perakendecilerin itibarlarını başkalarının ellerine vermekten çekinmesi anlaşılabilirdir.

7 ülkedeki internet kullanıcılarının % 29'u sosyal medyada takip ettikleri influencer'ların canlı yayınlarını sıklıkla izliyor. Ve bunu yapanların % 80'i sonuç olarak ürün satın alma olasılıklarının yüksek olduğunu söylüyor. Bu çevrimiçi alışveriş biçimi, izleyici ve yayıncı arasında teşvik ettiği etkileşim nedeniyle diğerlerinden ayrılmaktadır.

Kaynak: 365retail.co.uk
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü