Çevrimiçi Market Alışverişi Yapan Müşteri Sayısı ABD ve Avrupa'da %50 Oranında Azaldı

27 Temmuz 2023

SymphonyAI Retail CPG tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa'daki perakende e-ticaret müşterilerinin yarısından fazlası 2022 yılı içinde çevrimiçi alışveriş yapmayı bıraktı.

SymphonyAI Retail CPG tarafından geçen hafta yayınlanan "2023 State of Grocery E-Commerce" raporuna göre, 2022'nin ilk çeyreğinden 2023'ün ilk çeyreğine kadar ABD ve Avrupa'daki çevrimiçi perakende müşteri sayısı %52 azaldı. Çevrimiçi alışveriş yapmayı bırakan tüketicilerin %60'ı alışveriş yaptıkları marketin fiziksel olarak faaliyet gösterdikleri mağazalardan alışveriş yapmaya devam ederken, %40'ı ise fiziksel ve çevrimiçi mağazasından alışveriş yapmayı bıraktı.

SymphonyAI Retail CPG'nin raporuna göre, çevrimiçi alışveriş yaptıkları marketlerden fiziksel olarak alışveriş yapmaya başlayan tüketiciler toplam harcamalarını %16 azalttı. Çevrimiçi market alışverişi yapmayı bırakan tüketicilerden, pandemi sürecinde e-ticaret müşterisi olup sonradan çevrimiçi alışveriş yapmayı bırakanların oranı %50, pandemi sonrası e-ticaret müşterisi olup çevrimiçi market alışverişi yapmayı bırakanların ise %71 olarak gerçekleşti.

Kaynak: winsightgrocerybusiness
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü