Çifte 11 Alışveriş Festivalinin Çin Sosyal Medyasında Trendi Yükselirken, Yeni Satış Rekorları Bekleniyor

02 Kasım 2021

Çin'in en büyük yıllık çevrimiçi alışveriş çılgınlığı olan Çifte 11 (11 Kasım) alışveriş festivali, Pazartesi günü Çin'in sosyal medya sıralamasında zirveye yerleşti.

Bu yıl E-ticaret devi JD'de ilk satış periyodu Pazar günü saat 20.00'de başladı ve güncel verilere göre platformda dört saat içinde 190 milyondan fazla ürün satıldı. Pazar günü saat 22.00 itibariyle ülke genelinde bir milyondan fazla tüketici paketlerini teslim aldı.

Büyük E-ticaret platformlarının tümü bu yıl daha büyük ölçekli bir etkinlik planladılar. Alibaba Group, Global Times'a yaptığı açıklamada, 290.000 markanın katılımı ve 14 milyondan fazla indirim anlaşması ile bu yılın bugüne kadarki en büyük festival olduğunu açıkladı. JD, yeni kategorilerde büyümeyi hızlandırmak için 400 milyondan fazla yeni ürün ve 700 milyondan fazla yerli tasarım ve üretilmiş moda ürünü sunacağını duyurdu.

JD platformunda, Çifte 11 etkinliğine katılan marka ve bayi sayısı, özellikle moda markalarında, önceki yıllara göre daha fazladır. Şirket, geçen yıla kıyasla 1.200 yeni kategoride yüzde 100 satış büyümesi ve 30 milyar yuan (4,68 milyar $) değerinde yüksek kaliteli tarım ürünlerinin satışını artırması beklendiğini açıkladı.

Kaynak: Globaltimes
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü