Çin, 12. Kez Üst Üste Küresel E-Ticaret Liderliğini Korudu

26 Şubat 2025

Çin'in çevrimiçi perakende pazarı, 2024’te perakende satışlarında %7,2’lik büyümeyle küresel liderliğini sürdürüyor ve ülke, üst üste 12. kez dünyanın en büyük e-ticaret pazarı unvanını elinde tutuyor.

Pazartesi-salı günleri Pekin’de düzenlenen ulusal e-ticaret konferansında yetkililer, 2024 yılında kaydedilen ilerlemeyi gözden geçirdi, gelişme eğilimlerini analiz etti ve 2025 yılı için öncelikleri belirledi.

Konferansta, dijital dönüşümde ve e-ticaretin ekonominin çeşitli sektörlerinde yüksek kaliteli gelişiminde kaydedilen önemli başarılar vurgulandı.

Diğer öne çıkan konular arasında endüstriyel e-ticaret entegrasyonu, ipek yolu e-ticaret iş birliği ve dijital ticarete ilişkin eylem planları yer aldı.

Çin Ticaret Bakanlığı, geleceğe yönelik olarak dijital yönetimin güçlendirilmesi ve ekonominin yüksek kaliteli gelişimine katkıda bulunulması vurgulanarak, dijital tüketimin genişletilmesi, endüstriyel dönüşümün desteklenmesi ve yüksek kaliteli uluslararası e-ticaret iş birliğinin teşvik edilmesi için odaklanmış bir çaba çağrısında bulundu.

Kaynak: ecns.cn
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü