Çin, 2023'te E-Ticaret Satışlarında 2,2 Trilyon Dolara Ulaşacak

04 Eylül 2023

GlobalData'nın raporuna göre, Çin, çevrimiçi satışlarda dünyanın en büyük pazarı olma konumunu korurken, 2023 yılında Çin’in e-ticaret satışlarında yaklaşık 2,2 trilyon dolar (2,03 trilyon Euro) değerine ulaşması bekleniyor.

Çin'de e-ticaret satışları 2018 ile 2022 arasında %11,2'lik bileşik büyüme oranı ile geçen yıl yaklaşık 2 trilyon dolar (1,84 trilyon Euro) değerine ulaştı.

Çin 2022'de küresel e-ticaret pazarının üçte birinden fazlasını (%33,9) oluşturmuş ve 2022'de e-ticaret satışlarının 1,8 trilyon dolara (1,66 trilyon Euro) ulaşmasıyla ABD'nin önüne geçmiştir.

Rapora göre e-ticaret satışlarıyla açık ara üçüncü sırada yer alan İngiltere 2022'de 287,4 milyar dolarlık (264,9 milyar Euro) e-ticaret satış hacmine ulaştı.

Kaynak: esmmagazine
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü