Çin-Avrupa Yük Trenleri Boğaziçi Deniz Altındaki Tünelden Geçerken, Türkiye Kuşak Yol Projesinden Daha Fazla Yararlanacaktır

15 Kasım 2019

Çin tarafından planlanan Kuşak Yol Girişiminin bir parçası olarak ve Marmaray tünelini kullanarak, Boğaziçinin altından kesintisiz geçen büyük bir Çin kargo treni olan “Çin Demiryolu Express” Türkiye’ye uğradı.

Uzmanlar konuya ilişkin, milyarlarca insanı ilgilendiren çok büyük bir altyapı geliştirme projesi olan “ Kuşak Yol Girişiminin”, küresel ticareti artırmayı amaçlayan “İpek Demir Yolu” hayalinin somut olarak gerçekleştiği değerlendirmesinde bulundular.

İpek Yolu, Anadolu ve Ak Deniz üzerinden Çin’den Avrupa’ya Milattan Önce 2. Yüzyıl ve 18. Yüzyıl arasında aktif bir ticaret yoluydu. Söz konusu tren, Xi’andan hareket ederek, Trans-Hazar Uluslararası Hattı ile Türkiye’ye geldi. 820 metre uzunluğunda, her biri 76 m3 yük taşıyabilen 42 vagona sahip olan tren, Çin ve Türk yetkililer tarafından tarihi Ankara tren garında törenle karşılandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, bahse konu trenin Çin’den Avrupa’ya kesintisiz giden ve Marmaray denizaltı tünelinden Avrupa’ya ulaşan ilk yük treni olarak tarihe geçeceğini söyledi.  Bakan Turhan, bu, demiryolu taşımasında yeni bir dönemi yansıtan tarihi bir an diyerek, trenin Bulgaristan, Macaristan ve Slovakya’dan geçerek 11.500 km’lik seyahatin sonunda Çek Cumhuriyetinin başkenti Prag’a ulaşacağını söyledi.

Xi’andan Prag’a tüm yol 18 gün alırken, demiryolu Çin ile Türkiye arasındaki taşıma süresini bir aydan 12 güne düşürecektir. 2013 yılında duyurulan Yol Kuşak Girişimiyle, demir ve deniz yolu ulaşım ağı kullanılarak taşınan Çin malları daha kısa zamanda Asya, Avrupa ve Afrika ülkelerine ulaşacaktır. Diğer taraftan, Türkiye coğrafi konumu nedeniyle de kazanç elde etmeye başlayacaktır.
 
Kaynak : xinhuanet web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan : T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü