Çin: Canlı Yayın, E-Ticarete Heyecan Ve Karlılık Katıyor

29 Aralık 2020

Yenilikçi çevrimiçi kanallar ve salgının ortasında çevrimiçi tüketime doğru hızla geçişle desteklenen canlı yayın yoluyla e-ticaret, yeni bir alışveriş platformu olarak popülerlik kazanıyor.  Nielsen raporuna göre, canlı yayınlanan e-ticaretin pazar büyüklüğünün 2020'de 961 milyar yuan'a ulaşması bekleniyor ve bu Çin'deki e-ticaretin yüzde 10'unu oluşturuyor. 4 Kasım itibarıyla, canlı yayınlanan e-ticaret 265 milyon kullanıcıyı çekti ve canlı yayın kullanıcılarının yüzde 47,3'ünü oluşturdu. Ürün kategorileri bakımından, kişisel bakım, yiyecek ve ev temizlik ürünleri, canlı akışlarda yapılan en popüler satın alımlar olarak öne çıkıyor. Diğer popüler kategoriler arasında atıştırmalıklar ve içecekler, giyim ve ayakkabı ile güzellik ürünleri bulunuyor.

Nielsen raporuna göre, ankete katılanların yüzde 54'ü kadın, geri kalanı erkek olarak ifade ediliyor. Şehir demografisi açısından, Nielsen'in araştırması, canlı yayınlanan e-ticaretin popülaritesinin alt kademe şehirlerde %55, birinci ve ikinci kademe şehirlerde %45 olduğunu ortaya koydu. Tüketicilerin tavsiyelerine güvendiği önemli kanaat liderlerinin veya ünlülerin canlı akışlarının da giderek daha popüler hale geldiği ifade ediliyor. Nielsen anketine katılanların yaklaşık yüzde 56'sı kanaat liderleri veya ünlüler tarafından önerilen ürünleri satın almayı tercih ederken, yüzde 34'ü kayıtsız kaldı.

Yatırımcılar ayrıca sektörün geleceği konusunda iyimser. Özel ve halka açık şirketlerde iş verileri, kredi bilgileri ve analitik sağlayıcısı Qichacha'ya göre, Ocak'tan Ekim'e kadar, Çin'de yeni kayıtlı canlı yayın yapan e-ticaret şirketlerinin sayısı, 2019 yılının tamamı için 681 olan seviyenin üzerine çıktı ve 2.364 oldu.

Kaynak: China Daily
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü