Çin Yeşil Araba Kredi Sistemini Değiştirebilir

30 Eylül 2021

Dünyanın en büyük otomobil pazarı, elektrikli araç satışlarını artırmak ve karbon nötrlüğü hedeflerini karşılamak için mevcut yeşil araba kredi sistemi yerine potansiyel olarak bir ETS uygulayabilir.
 
Çin, mevcut yeşil araba kredi sistemini, daha geniş anlamda karbon emisyonlarını azaltmaya odaklanan yeni bir politika planıyla değiştirmeyi düşünüyor olabilir.

Endüstri yöneticileri Reuters'e verdiği demeçte, şu anda masada olan seçeneklerden birinin bir karbon emisyonu ticaret planının (ETS) uygulanması olduğunu söyledi. Otomotiv sektöründe bir ETS'yi benimsemek, otomobil üreticilerini elektrikli araç üretimini artırmaya teşvik edebilir ve ülkenin emisyon hedeflerini karşılamaya yardımcı olabilir.

Bir ETS veya bir üst sınır ve ticaret sistemi, hükümetlerin karbon kredilerine dayalı olarak her yıl atmosfere salınan sera gazı emisyonlarının miktarına bir üst sınır koyduğu ekonomik bir mekanizmadır. Şirketler ya fazladan tahsisatlarını daha büyük yayıcılara satabilir ya da daha fazla karbon kredisi ödeyebilir.

Çin'in 2023 yılına kadar geçerli olacak mevcut yeşil araba kredi sistemi, Çinli otomobil üreticilerinin, daha karbon yoğun modellerindeki cezaları dengeleyebilecek elektrikli veya yakıt tasarruflu araç satışı için kredi almasına olanak tanıyor.

Temmuz 2021'de Çin, ülkenin karbondan arındırma stratejisinin bir parçası olarak uzun zamandır beklenen ulusal karbon emisyonu ticaret planını - dünyanın en büyük karbon piyasası - başlattı. Çin Devlet Başkanı Xi Jinping, geçen yıl sürpriz bir taahhütte bulundu ve Çin'in 2030 yılına kadar karbon emisyonlarını en üst düzeye çıkarması ve 2060 yılına kadar net sıfır emisyon elde etmesi için daha iddialı bir iklim planını duyurdu.

Kaynak: earth.org
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü