Çinli E-Ticaret Şirketleri Ucuz Ürünler Satmaya Yöneliyor

22 Ağustos 2023

Çin’in en büyük e-ticaret firmaları, Çinli tüketicilerin ekonomik belirsizlik ortamında giderek daha fazla indirim arayışına girmesiyle birlikte daha indirimli ürünler satmaya yöneliyor.

Alibaba Group Holding ve JD.COM, tüccarlara yönelik yeni hizmetler ve teşvikler yoluyla az harcama yapan müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için düşük fiyatlı ürünleri teşvik eden kampanyalar başlattı.

Alibaba'nın öncü platformu Taobao, Haziran ayındaki yıllık e-ticaret etkinliği olan 18 Haziran Alışveriş Festivali'nde, Taobao satıcılarına sattıkları ürünler için en az %10 indirim sunma zorunluluğu getirdi ve öncelikli olarak daha düşük fiyatlı veya daha yüksek indirimli ürünlere yer verdi.

2023 yılının başlarında Alibaba kurucu ortağı Jack Ma, şirketin Çin ticaret ekibindeki yöneticilere, Taobao uygulamasına odaklanmalarını söylemişti. Uygulamanın günlük aktif kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre Haziran ayında %6,5, Temmuz ayında ise %7 arttı.

Kaynak: livemint
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü