Dijital Dönüşümden Ne Anlıyorsunuz?

22 Nisan 2019

Dijital dönüşümün, kağıtsız, kırtasiyesiz bir işletmeyle, geleneksel, bildik sorunları çözmek için dijital teknoloji kullanmakla ilgili olduğunu mu düşünüyorsunuz? Ya da mevcut iş yapma yöntemlerimizi geliştirmek için yaratıcı çözüm ve yenilikçi ürünlerden yararlanmak olduğunu mu düşünüyorsunuz? Yukarıdakilerin hepsi ve daha fazlası.
Birisi “dönüşüm” derken değişimin de geldiğini söylemektedir. Biri “dijital dönüşüm” derken, zorluklarla ve fırsatlarla birlikte büyük bir değişiklik olacağını ima etmektedir. Bunun nedeni, dijital dönüşümün yalnızca bir teknoloji değişikliği değil, organizasyon için kültürel bir değişiklik olmasıdır.
Dijital Dönüşümün 3 P’si (people, process, product)
Aşağıdaki üç unsur, dijital dönüşümden geçen herkes için önemlidir:
İnsanlar: Organizasyonun en değerli varlığı, aktif değeri olarak, değişimin gerekli olduğuna inanmak zorundalar. Bir dönüşüm projesinin başarılı olması için onların katılım ve desteğini almanız gerekir. Değişim projelerine karşı gösterilen direnişlerden dolayı başarısız olan kaç proje gördük.
Süreç: Zorunlu bir dönüşümde, kuruluş genellikle statükoyu korumak ister. Değişmesi gerektiğini ve yeni bir sisteme ihtiyacı olduğunu bilir. Ancak, yeni sistemle de aynı şeyi yapmak istiyor; bu birinci sınıf bir bilet almak ve ekonomide uçup uçamayacağınızı sormak gibidir.
Ürün: Ürün seçimi süreci “peki hangisi?” sorusu ile devam eder.
Dijital bir dönüşüm ürünü seçmek için sorulacak sorular:
 

  • Ne kadar kaynak, zaman, bütçe harcamak istiyorum?
  • Bugün ve gelecekte ihtiyaçlarıma cevap veriyor mu?
  • Benzer işletmelerden kaç tanesi bunu kullanıyor?
  • Bunun için ne kadar çaba harcamak istiyorum?
  • Ne kadar yardım alacağım?
  • Çözümü ihtiyaçlarıma nasıl uyarlayacaksınız?
  • Tüm yenilikleri ve teknoloji güncellemelerini nasıl alacağım? Daha da önemlisi, onlar için para ödemem gerekecek mi?
  • Bu ürün hem yerel hem de uluslararası büyümeme destek olabilecek mi?

Sonuçta, dijital dönüşümün tek nedeni pazarda rekabet avantajı elde etmektir.
 
Kaynak: Digitalist Magazine web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü