E-Ticaret Aktörleri Henüz Tüketici Beklentilerindeki Boşluğu Ele Almıyor

17 Kasım 2021

“Pazara ilk giren” tüketiciler, alışveriş deneyimlerinin “oldukça sıkıcı” olduğunu söylerken, e-ticaret sektörünün tüketici beklentilerindeki boşluğu gidermek için daha kat etmesi gereken uzun bir yol var.

Havaş’ın yeni "Üreten/Profesyonel Tüketici Raporu (Prosumer Report)" na göre, 10 üreten tüketicinin 8’inden fazlası çevrimiçi alışveriş deneyimini geleneksel mağaza içi satın alma biçimine tercih ettiklerini söylerken, Covid-19 pandemisi e-ticaretin kendisini yeni perakende normu olarak kabul ettirdi.

Üreten tüketiciler, pazara ilk giren (genellikle ana akımın 6-18 ay ilerisinde), ileri görüşlü, etkili, proaktif ve sosyal ve/veya çevreye duyarlı tüketicilerin %15-20'sini oluşturur.

 “Son iki yılda dijital benimseme son derece hızlı oldu ve bir yaşam biçimi haline geldi. Özellikle e-ticaret sektörüne bakacak olursak, inovasyonun üreme alanı haline geldi ve son iki yılda bu sektörde lider olan her şirket agresif bir şekilde büyüdü. En son Prosumer Raporumuz, bu e-ticaret sektörünün nereye gittiği konusunda sektöre net bir yön veriyor ve aynı zamanda sektörün trendlerini belirliyor.”

Raporda Brezilya, Çin, Fransa, Hindistan, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri'nden 3.000 tüketiciyle anket yapıldı. Raporun bulguları:

  • Pandemi sonrası, mağaza/alışveriş merkezi deneyimlerini çoğaltma arzusu, üreten tüketicileri e-ticaret endüstrisinden perakende deneyimlerini aramaya yöneltti.
  • Rapor, sosyal medyada alışveriş yapma (%66) ve alışveriş yapan diğer kişilerle etkileşim kurma (%68) gibi hizmetlere yönelik talepte ani bir artış olacağını tahmin ediyor.
  • Tüketiciler, hangi verilerin toplandığı konusunda şeffaflık talep ediyor, çünkü üreten tüketicilerin %97'si gizliliği temel nitelik olarak görüyor ve %83'ü şeffaf bir veri toplama politikası olmayan markaları boykot etmeye hazır.
  • Üreten tüketicilerin %68'i, e-ticaret alışveriş deneyimlerinin kişiselleştirme ve yapay zekâ yoluyla uyarlanmasını bekliyor.
  • Üreten tüketicilerin %95'i çevre dostu ambalaj talep ediyor ve %69'u e-ticaret kuruluşlarının değer zinciri boyunca sürdürülebilir uygulamalara bağlı olduğunu görmek istiyor.

Kaynak: thedrum.com  
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü