E-Ticaret Firmalarının Yoğun Alışveriş Dönemlerinde Uygulamaları için Öneriler

24 Ekim 2019

Tatil sezonları, e-ticaret firmaları için en yoğun ve zorlu dönemler olarak öne çıkmaktadır. Söz konusu dönemlerde firmaların, artan stok ve pazarlama ihtiyaçlarının yanında, alışveriş yoğunluğunu kaldırabilecek teknolojileri gerekliliklerini ve stratejileri de göz önüne almaları gerekmektedir. Bu çerçevede firmaların uygulaması için 12 tane öneri getirilmektedir: “Ürün, içerik, dil gibi unsurlarda müşteri bazında kişiselleştirme yapılması”, “Mobil web sitesinin hızının arttırılması”, “Tüketici deneyimini iyileştirmek için yapay zekanın kullanılması”,” Artan trafiği karşılamak için server kapasitesinin arttırılması”, “Veri-odaklı kişiselleştirme ve ürün önerisi uygulamalarına önem verilmesi”, “Dijital pazarlama kampanyalarının optimizasyonu için Müşteri İlişkileri Yönetimi Sisteminin (CRM) efektif kullanımı”, “Artan websitesi trafiğini karşılamaya yönelik altyapı planlamasının önceden yapılması”, “Tüketici yorumlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi”, “Anti-dolandırıcılık (anti-fraud) çözümlerine önem verilmesi”, “Müşteri ilişkileri ve destek hizmetlerinde otomasyonun kullanılması”, “Müşterinin satın alma işleminin (check-out) hızlı ve güven duyulan bir şekilde gerçekleşmesinin sağlanması”.

Kaynak: Forbes web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü