E-Ticaret Harcamaları 2021'de Tatil Sezonunda Rekor Kırdı

13 Ocak 2022

Adobe verilerine göre, ABD’li tüketiciler tatil sezonunda e-ticaret satın alımlarına 204,5 milyar dolar harcadı. Bu, yıllık çevrimiçi harcamalarda %8,6’lık bir artışı temsil ediyordu.

Rakamlar, e-ticaret harcaması yapanların alışverişlerini kasım ve aralık aylarına daha fazla yaydığını gösteriyor. Örneğin, 24 Kasım’dan önceki haftalarda, harcamalar bir önceki yıla göre %19,2 gibi büyük bir artış gösterirken, Şükran Günü ile Siber Pazartesi arasındaki dönem – “Siber Hafta” olarak adlandırılan dönemde, harcamalar bir önceki yıla göre %1,4 düştü. Satışlar 30 Kasım’dan sonraki haftalarda tekrar yükseldi ve yıllık %5,6 arttı.

İnternetten alışveriş yapanlar daha az indirim görmesine rağmen satın almaya devam etti. Örneğin elektronik kategorisinde, indirimler fiyat üzerinden yalnızca %8 iken, bu oran 2020’de ortalama %21’di. Bilgisayarlar, 2020’deki %22’ye kıyasla 2021’de %10’luk bir indirim gördü.

Adobe'nin rakamlarına göre, kaldırım kenarından teslim alma, 2021’de önceki iki yılda herhangi bir hareketlilik kazanmadı ve tümü çevrimiçi siparişlerin %22-24’ü civarındaydı. Ancak bu, toplam satışların neredeyse dörtte biri ve bu yüzden Noel arifesinde %40’a ulaştı.
 
Kaynak: martech.org
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü