E-Ticaret Kârları Körfez Ülkelerinde Son 5 Yılda 4 Kat Arttı

06 Mayıs 2021

Yakın zamanda yayınlanan "Orta Doğu'da E-ticaret – İstatistikler ve Trendler" başlıklı Go-Gulf infografik raporuna göre, Körfez İşbirliği Konseyi (GCC) ülkelerinde e-ticaret karları 2015’e göre (5 milyar dolar) 2020'de dört kat artarak 20 milyar dolara yükseldi. Tüm Orta Doğu Kuzey Afrika (MENA) bölgesi için e-ticaret pazarının 2022 yılına kadar 48,6 milyar dolarlık satış getirmesi bekleniyor.

Birleşik Arap Emirlikleri merkezli bir web geliştirme şirketi olan ve konuyla ilgili diğer işletmelere danışmanlık yapan Go-Gulf, hem Körfez'de hem de bölge genelinde çevrimiçi alışveriş artışını cep telefonlarının yaygınlaşmasındaki artışa bağlıyor. Go-Gulf'a göre, Suudi Arabistan ve Mısır ile birlikte, üç ülke MENA’nın çevrimiçi perakende pazarının %80’ini oluşturuyor. Go-Gulf'a göre, MENA'da çevrimiçi alışveriş yapanların %70'i Facebook aracılığıyla yeni e-ticaret şirketleri buluyor ve %59'u yeni perakendeciler bulmak için Instagram kullanıyor.

Bir e-ticaret danışmanlık ajansı olan Pattern'in MENA genel müdürü David Quaife, pandeminin bölgesel şirketlerin çevrimiçi varlığıyla ilgili belirsizliğini çözdüğünü söylüyor. "E-ticaret konusunda kararsız olan herhangi bir CEO'nun karar vermesini sağladığını söyleyebilirim. Pek çok işletme sahibinin e-ticaret stratejilerini geliştirmek için daha önce harekete geçmiş olmayı isteyeceğinden ve bunu yapanların da ödüllendirileceğinden eminim. Kusursuz temassız deneyimler artık bir standart ve işletmelerin, COVID etkisinden kaynaklanan e-ticaret büyümesini sürdürdükçe, tüketicilerden gelen bu sürekli değişen talepleri karşılayabildiklerinden emin olmaları gerekecek ve bu da şüphesiz yeni talepler ve zorluklar getirecektir." Go-Gulf'a göre, bölgesel e-ticaret pazarı, bölgenin toplam ticaret pazarının sadece %2-% 3'ünü oluşturduğundan, büyüme için hala çok daha fazla alana sahiptir.

Kaynak: The Media Line
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü