E-ticaret MENA'da Yüksek Büyüme Aşamasına Giriyor

13 Ekim 2022

Son üç yılda, MENA (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) bölgesinde e-ticaret, pandeminin sırasında tahmini 209 milyon tüketicinin çevrimiçi alışverişe geçmesiyle dünyanın herhangi bir yerinden daha hızlı büyüdü. Önde gelen küresel ödeme çözümleri sağlayıcısı Checkout.com'un MENA 2022'de Dijital Dönüşüm raporundan elde edilen veriler, pandeminin hızlandırdığı e-ticaret trendlerinin kalıcı olduğunu kanıtlıyor. Rapora göre, çevrimiçi alışveriş yaptıklarını söyleyen katılımcıların oranı 2021'de %87 iken bu sene %91'e yükseldi. Rapor, MENA'daki tüketicilerin %70'inin dijital ödeme yöntemini kullanmayı tercih ettiğini gösteriyor. Bu oran 2020'de %40 ve 2021'de %60 olarak gerçekleşirken bu durum 24 ayda %75'lik bir artışı temsil ediyor. Raporda görüldüğü gibi, fintech ve dijital ödemelerin benimsenmesi bölge genelinde artmaya devam ediyor. Tüccarlar da bu duruma ayak uydurmak için yarışıyorlar ve bunu yaparken tüketicilere önerilerini yenilemeye ve çeşitlendirmeye devam ediyorlar.

Kaynak: zawya
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü