E-ticaret Şirketleri, Koronavirüs Salgını Sırasında Binlerce Kişiye Geçici İşler Sunuyor

13 Şubat 2020

Çinli e-ticaret platformları, yeni virüs salgını ve hükümetin getirdiği seyahat kısıtlamalarının çevrimiçi market alışverişi hizmetlerine yönelik tüketici talebini artırmasından dolayı binlerce kişiyi geçici olarak işe almaktadır.

Örneğin, çiftliklerden doğrudan restoran ve mağazalara taze ürünler sunan e-ticaret firması Meicai, hafta sonu boyunca çalışanları tam kapasite çalıştığı için 6.000 kamyon şoförü ve 4.000 tasnifleyiciyi işe almak istediğini açıklamıştır.

Alibaba Group Holding tarafından işletilen perakende zinciri Freshippo, daha önce faaliyetlerini askıya alan restoranlardan geçici personel almak için kendi işe alım programını başlatmıştı. Bu perakendeci, 2019 yılı Eylül itibariyle Çin genelinde 22 şehirde faaliyet göstermektedir.

Freshippo, geçtiğimiz hafta resmi Weibo hesabı aracılığıyla Yunhaiyao ve Youth Restaurant'tan 500 personelin şirkete katılacağını duyurdu. Ayrıca, ülkenin kuzeybatı Çin mutfağında uzmanlaşmış en büyük restoran zinciri olan Xibei'den 1.000 çalışanın ve diğer restoranlardan 500 personelin geçici iş gücünün bir parçası olacağını açıkladı.

Koronavirüsün yayılmasını durdurmaya yönelik olarak Çin hükümetinin uyguladığı katı seyahat kısıtlamaları ve karantina uygulamaları, ülke genelinde market alışverişi teslimat taleplerini artırmış ve bunu e-ticaret şirketlerinin geçici personel talep artışı izlemiştir.

Çin'de koronavirüs salgınının neden olduğu hane halkı harcamalarındaki düşük görünüme rağmen, ülkenin büyük e-ticaret altyapısının perakende satışları artırmaya yardımcı olması beklenmektedir.

Kredi derecelendirme kuruluşu S&P, Çin anakarasındaki “çevrimdışı” perakende satışların bu yılın ilk çeyreğinde azalacağını belirtti. Bununla birlikte, çevrimiçi alışveriş, toplam perakende satışlarının bu dönemde ciddi kayıplar yaşamasını engelleyecektir.

McKinsey'nin verilerine göre, dünyanın en büyük e-ticaret pazarı olan Çin'de 2019 yılında 855 milyon dijital tüketici bulunmaktadır.

Kaynak: techinasia web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü