E-Ticarette 2020’de Geri İadeleri Azaltmanın Yolu Veri Kalitesini Arttırmaktan Geçiyor-

04 Şubat 2020

Perakende sektörünün en öne çıkan sorunlarından birisinin, mobil çağda, müşteri tarafından sağlanan veriye gitgide artan bağlılık olduğuna dikkat çekiliyor. Küçük boyutlu mobil telefon ekranında müşterinin adres vb. bilgilerini yazarken hata yapma olasılığının yüksek olduğu, bu durumun ürün gönderiminde hatalı adres yazımı neticesinde “gönderene geri iade” durumuyla sonuçlanabileceği ifade ediliyor. Ürün gönderimi sürecinde, müşterinin haricinde, iletişim merkezleri vb. noktalarda da, yanlış kapı numarası ya da imla hataları gibi hatalı veri girişlerinin olabileceğine dikkat çekiliyor. Bahsi geçen hatalı veri girişlerinin, ürün iadeleri, iade edilen ürünlerin depolanması, müşteriye yeniden gönderimi gibi lojistik maliyetleri arttıran unsurların yanında, müşterinin olumsuz bir alışveriş deneyimi yaşaması ve mutsuz olması sonucunda, marka itibarı açısından da negatif sonuçlar doğurabileceği belirtiliyor. Veri kalitesini arttırmak ve bahsi geçen olumsuz sonuçları engelleyebilmek için üç temel yöntem sıralanıyor: Müşteri tarafından girilen adresin otomatik olarak doğru şekilde tamamlanmasını sağlayan (autocomplete) araçlar kullanılması, müşteri verilerinin (adres, e-posta vb.) eşzamanlı olarak eşleştirilerek doğrulanması, elde edilen doğru adres verisi ve coğrafi kod (geocode) teknolojisi ile lojistik süreçlerin iyileştirilmesi ve gönderi maliyetlerinin düşürülmesi.

Kaynak: Cross-border Magazine web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü