FIS Raporu: Hindistan'ın E-Ticaret Pazarı 2024’e Kadar Yüzde 84 Artarak 111 Milyar Dolara Yükselecek
11 Mart 2021Fintech firması FIS tarafından Çarşamba günü yayınlanan bir rapora göre Hindistan’ın e-ticaret pazarı, Covid-19 salgını sırasında dijital teknolojilerin hızla benimsenmesi sayesinde 2024 yılına kadar yüzde 84 büyüyerek 111 milyar dolara çıkmaya hazırlanıyor.
Rapor, Hindistan da dâhil olmak üzere, ülkelerde tüketici davranışında Covid-19’un neden olduğu bir değişiklik görüldüğünü ve yeni ödeme eğilimlerinin yükselişte olduğunu belirtmiştir. FIS, 2021 Küresel Ödemeler Raporunda 41 ülkedeki mevcut ve gelecekteki ödeme eğilimlerini inceledi.
Rapor, Hindistan’ın e-ticaret pazarının, önümüzdeki dört yıl içinde her yıl yüzde 21 büyüyeceği tahmin edilen mobil alışveriş sayesinde, bugün ile 2024 arasında yüzde 84 büyüyerek, 2020’deki 60 milyar dolardan yaklaşık 111 milyar dolara çıkmasının beklendiğini söyledi.
Ayrıca, ‘Şimdi Satın Al Sonra Öde’, Hindistan’da en hızlı büyüyen çevrimiçi ödeme yöntemi olarak ortaya çıktı. Şu anda pazarın sadece yüzde 3’ü iken, rapordaki analize göre 2024 yılına kadar yüzde 9’a çıkacağı tahmin ediliyor.
Rapor, dijital cüzdanların 2024 yılına kadar en popüler mağaza içi ödeme yöntemi olarak nakit parayı geçeceğini ve ödemelerin yüzde 33’üne karşılık geleceğini öngörmektedir.
Asya-Pasifik bölgesindeki e-ticaret pazarının, en yükseği gelişmekte olan ülkelerde olmak üzere, 2024 yılına kadar yılda yüzde 13 büyümesi bekleniyor. Çin çok yüksek e-ticaret penetrasyonuna ve yüksek büyümeye sahipken, Tayland, Hong Kong, Tayvan ve Güney Kore’de ortalamanın altında büyüme görülüyor.
Kaynak: retail.economictimes
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü