Flipkart Group CEO'su: Hindistan E-Ticaret Sektörü 3-4 Yılda 90-100 Milyar Dolara Ulaşmaya Hazırlanıyor

28 Ocak 2021

Flipkart Group CEO'su Kalyan Krishnamurthy Çarşamba günü, salgının tüketici davranışında bir değişim yarattığını ve Hindistan e-ticaret endüstrisine, gelecek 3-4 yılda 90-100 milyar ABD dolarına ulaşmaya hazır olan büyük bir canlanma sağladığını söyledi. Krishnamurthy, COVID-19 salgınının getirdiği zorlukların işletmeleri etkilerken, birçok yeni yolun da açıldığını söyledi.

Krishnamurthy, "Modern perakendenin sunduğu fırsatlar, kirana (küçük bakkallar) ekosistemi de dahil olmak üzere her büyüklükteki işletme için önemlidir. Flipkart ayrıca küçük işletmelerin ve zanaatkârların teknolojinin gücünü benimsemelerine ve modern perakende fırsatının bir parçası olmalarına yardımcı olmak için elinden gelenin en iyisini yapıyor” dedi.

Krishnamurthy, e-ticaretin yıllar içinde ilgi kazandığını ve 2019’da Hintlilerin yüzde 10’undan fazlasının internetten alışveriş yaptığını belirtti.

Bu eğilim, kapanmanın insanları evlerinde kalmaya zorlamasıyla daha da hızlandı. Birçoğu bu süre zarfında market ürünleri ve diğer temel malzemeleri satın almak için çevrimiçi platformlara yöneldi ve kapanma kaldırıldıktan sonra da bunu yapmaya devam etti.

Krishnamurthy, “Hindistan’daki pin kodlarının yüzde 100’e yakın bir kısmı e-ticaretin benimsendiğini gördü. Bu moda, aletler, mobilya gibi kategorileri içermektedir. Hindistan'daki işlemlerin ve siparişlerin yüzde 60’ından fazlası 2. kademe şehirlerden ve küçük kasabalardan gelmektedir. Hindistan’da e-ticaretin benimsenmesi söz konusu olduğunda henüz yeni başladığımıza inanıyoruz” dedi.

Çin’deki yüzde 25'ten fazla e-ticaret benimsemesine ve yüzde 10-25 benimseme oranlarına sahip diğer gelişmiş ekonomilere kıyasla Hindistan ticaretinin yalnızca yüzde 3,5’inin çevrimiçi olduğuna dikkat çekti.

Krishnamurthy “COVID kaynaklı artış (e-ticarette) aslında birkaç kategoriyi değiştirdi, yeni bir normal var. Ve temel kategorilerin anlamı da tamamen değişti. Hindistan e-ticaret ekonomisinin olumlu yönde kalıcı bir değişim gördüğüne inanıyoruz” dedi.

Önümüzdeki birkaç yıl içinde Hindistan e-ticaret ekonomisinin bugünkü modern perakendeden daha büyük olacağını da sözlerine ekledi.

Krishnamurthy, “E-ticaretin COVID öncesi büyüme oranları kabaca yüzde 26-27 idi, ancak COVID sonrası tahminlere bakarsanız, yüzde 30’a yaklaştı. Önümüzdeki üç ila dört yıl içinde e-ticaret pazar büyüklüğünün kabaca 50-60 milyar dolar aralığında olacağını tahmin ediyorduk, bugün aynı rakamlar aslında 90-100 milyar dolara yakın” dedi.

Krishnamurthy, ses temelli ticaret, yerel dil desteği, video kullanımı ve uygun fiyatla ilgili yeniliklerin, daha fazla Hintlinin çevrimiçi olması ve dijital işlemler yapmaya başlamasıyla e-ticaretin büyümesinde önemli bir rol oynadığını söyledi.

Kaynak:  The Economic Times
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü