GlobalData, COVID-19'un Güney Kore'de E-Ticaret Büyümesini Hızlandırdığını Söylüyor

13 Ekim 2020

Güney Kore, küresel olarak en gelişmiş e-ticaret pazarlarından birisi olarak bilinirken, önde gelen bir veri ve analiz şirketi olan GlobalData'ya göre, devam eden COVID-19 salgını ve ardından hükümetin uyguladığı kapanma ve sosyal mesafe önlemleri, ülkedeki e-ticaret satışlarını daha da hızlandırdı.

GlobalData’nın E-Ticaret Analitiği, ülkenin e-ticaret pazarının 2020’de 104,0 trilyon KRW (90,1 milyar ABD Doları) olarak tahmin edildiğini ve yıllık yüzde 22,3 büyüme kaydettiğini ortaya koyuyor. 2024 yılında birleşik yıllık büyüme oranının (CAGR) yüzde 12,0 olması ve e-ticaret pazarının 163,7 trilyon KRW'ye (141,8 milyar ABD doları) ulaşması bekleniyor. GlobalData'nın Bankacılık ve Ödeme Analisti Nikhil Reddy şu yorumu yapıyor: "Temkinli tüketiciler sosyal temastan kaçınmak için evde kalmayı tercih ettikçe e-ticarete olan talep salgın ortasında fırladı." Kore İstatistiklerine göre, 2020 yılının Haziran ayında yemek dağıtım hizmetleri, ev eşyaları ve yiyecek ve içecek ürünlerinin çevrimiçi satışları geçen yılın aynı ayına göre sırasıyla yüzde 61,5, yüzde 48,9 ve yüzde 39,4 arttı. E-ticaretteki yükselişin ödeme sağlayıcılarının yanı sıra kart şirketlerine de fayda sağlayacağı ifade ediliyor. GlobalData'nın 2020 Bankacılık ve Ödemeler Anketi'nden alınan son verilere göre, Güney Kore'de e-ticaret satın alımlarında 2020'de, en çok tercih edilen ödeme yöntemi, yüzde 70,4 pay ile ödeme kartları oluyor. Ayrıca Samsung Pay ve Naver Pay gibi alternatif ödeme yöntemleri de tüketiciler arasında önem kazanıyor ve toplamda yüzde 16,8'lik paya sahipler.

Büyüme fırsatı, uluslararası şirketleri, işlerini Güney Kore'de başlatmaya çekiyor ve bunun da e-ticaret pazarını daha da ileriye taşıyacağı ifade ediliyor. Örneğin, Kanada merkezli e-ticaret şirketi Shopify, Haziran 2020'de Güney Kore'de e-ticaret platformunu başlattı. Aynı ay içinde sosyal medya devi Facebook, tüccarların çevrimiçi mağaza kurmasına ve dijital olarak satış yapmasına olanak tanıyan bir hizmet olan Facebook Shops’ı başlattı.

Kaynak: India Retailing web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü