Globaldata: Endonezya’nın E-Ticaret Pazarı COVID-19 Salgınında Büyümeye Devam Ediyor

13 Ocak 2021

Endonezya, pazarda rekabet eden birkaç yerel ve küresel oyuncuyla Asya-Pasifik'te gelecek vaat eden bir e-ticaret pazarı olarak görülüyor. Artan internet penetrasyonu, dijitalleşme ve web sitelerinin yaygınlaşmasının, e-ticarette büyümeyi getirdiği ifade ediliyor. Veri ve analiz şirketi olan GlobalData'ya göre, COVID-19 salgını Endonezya'daki e-ticaret satışlarını daha da hızlandırdı. GlobalData'nın E-Ticaret Analitiğinin incelenmesi, e-ticaret satışlarının 2020'de %37,4 oranında artarak 351,1 trilyon IDR’ye (25,3 milyar ABD Doları) ulaşacağını, bunun COVID-19 öncesi tahmininin ise %22,2 olduğunu ortaya koymaktadır. Rakamın 2020 ve 2024 arasında %19,2'lik bileşik yıllık büyüme oranında (CAGR) artarak 2024'te 707,6 trilyon IDR (51,0 milyar ABD Doları) seviyesine ulaşması bekleniyor.

GlobalData Bankacılık ve Ödemeler Kıdemli Analisti Kartik Challa şu yorumu yapıyor: “Çevrimiçi alışveriş, sunduğu kolaylık nedeniyle daha fazla tüketicinin tercihi oluyor ve Endonezya'da giderek yaygınlaşıyor. Bu değişim, COVID-19 salgını sırasında sıkı bir kapanma ve sosyal mesafe kurallarının yürürlükte olmasıyla daha da yaygın hale geldi” ifadelerini kullanıyor. Banka havalesi ve nakit gibi geleneksel ödeme yöntemleri e-ticaret satın alımlarında hala yaygın olarak kullanılırken, alternatif ödemelerin kullanımı artıyor. GlobalData'nın çevrimiçi satın almalar için yaptığı 2020 Bankacılık ve Ödemeler Anketi'ne göre, 2020'de %30,7 pay ile banka havaleleri en popüler ödeme aracı olarak görülüyor.  

Kaynak: India Retailing
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü