Güneydoğu Asya, Küresel E-Ticaret Talebini Canlandıracak

21 Aralık 2020

Uluslararası ödeme hizmetleri firması PPRO'nun yeni bir raporuna göre, Güneydoğu Asya 2021'de e-ticarette %5,5'lik bir büyüme görecek. Singapur, Malezya, Endonezya, Filipinler ve Vietnam, önümüzdeki dönemde pazar büyümesi için başı çeken ilk beş Güneydoğu Asya pazarı olacak. PPRO APAC başkan yardımcısı ve ortaklık başkanı Tristan Chiappini, "Geçtiğimiz yıl, dünyanın e-ticaret büyümesini on yıl hızlandırdı ve raporumuz bu yılda gerçekleştirilen etkileyici adımların altını çiziyor. "Sınırı olmayan (borderless) ticaret, fiziksel olarak her zamankinden daha az bağlantılı bir dünyada, işletmeleri yeni müşterilerle buluşturuyor" ifadelerini kullandı.

Singapur’un e-ticaret pazarı son yıllarda hızla gelişti, 2020’de, Singapur'daki tüketicilerin çevrimiçi işlemlerinin değerini ilk 5 büyük e-ticaret platformunda (Shopee, Lazada, Qoo10, Amazon ve Ezbuy) %51 artırdığı görüldü. Singapurlular normalde mağazada veya daha geleneksel pazarlarda yiyecek satın alırken, COVID-19 tüketici alışkanlıklarında değişikliğe yol açtı ve insanların %70’i yiyecek ve ev eşyalarını çevrimiçi satın almaya başladı. Bu eğilimin, Singapur hükümetinin, dijital dönüşüm maliyetlerini sübvanse etmek gibi, nakitsiz ödeme yöntemlerinin benimsenmesini hızlandırıcı teşvikleriyle devam etmesi bekleniyor.

Endonezya, pazar büyümesindeki rekabette öne çıkıyor, Endonezyalı tüketicilerin %55'i şimdi her zamankinden daha fazla çevrimiçi satın alım yapıyor. Bu büyüme, Endonezyalı tüketicilerin ilaç ve kozmetik dahil, daha önce mağazalardan satın almış aldıkları ürünleri çevrimiçi satın almalarına bağlanıyor. Bu trend, tüketici satın alma alışkanlıklarında bir değişikliğe işaret ediyor ve 2021'de bu büyüyen pazara girmek isteyen firmalar için büyük bir fırsat penceresi sunuyor. Malezyalılar ise, salgın döneminde harcamayı kolaylaştırmak için e-cüzdan gibi dijital ödeme yöntemlerini benimsemişlerdir. Tüketicilerin %40'ı artık çevrimiçi alışverişlerde, düşük değerli satın alımlar için bile e-cüzdanları, salgın öncesine göre daha fazla kullanıyor.

Bölgenin e-ticaret bakımından büyük potansiyel barındırdığı, ancak firmaların yerel ödeme yöntemlerini iyi bir şekilde anlamaları gerektiği ifade ediliyor. Yerelleştirme ve küresel genişleme arasında doğru dengeyi kuranların, 2021’in e-ticaret yarışının gerçek kazananları olacağı belirtiliyor
 
Kaynak: CDO Trends
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü