Hindistan, Almanya’yı Geride Bırakarak Dünyanın En Büyük Dördüncü Otomotiv Pazarı Oldu

14 Ocak 2019

Hindistan, Almanya’yı geride bırakarak dünyanın en büyük dördüncü otomotiv pazarı oldu. Hızla büyüyen ülkedeki araç satışlarının Japonya’yı geçmesi ve Hindistan’ın dünyanın en büyük üçüncü pazarı konumuna gelmesi bekleniyor. Otomotiv piyasası hakkında istihbarat sağlayan LMC Automotive verilerine göre, Hindistan’da ticari ve binek araç satışları geçtiğimiz yıl %8,3 artarak 3,99 milyona ulaştı.
McKinsey, 1,2 milyarlık nüfusuyla yılda %7’den fazla büyüyen Hindistan’ın, daha büyük bir ekonomiye sahip olmasına rağmen durgunluk içerisindeki Japonya’yı geride bırakarak 2021’de dünyanın en büyük üçüncü pazarı konumuna yükselmesini öngörüyor.
Ambit Menkul Kıymetle’den otomotiv analisti Basudeb Banerjee, satış hacmindeki genişlemeye rağmen, satış fiyatlarının düşük olması sebebiyle, Hindistan’ın küresel otomobil üreticileri için en kazançlı pazarlardan biri olmaktan uzak olduğunu belirtti. Banerjee, Hindistan’daki binek otomobillerin ortalama satış fiyatının yaklaşık 7 bin dolar olduğunu tahmin ediyor - kabaca gelişmiş pazarlardaki seviyenin üçte biri. Hindistan’daki otomobil satış hacimleri, ülkede yaygın olarak kullanılan ve geçtiğimiz yıl 20,2 milyon adetlik satış rakamına ulaşan motosiklet ve scooterların oldukça gerisinde kalıyor. Banerjee, Hindistan’daki otomobil satışlarının, ekonomik büyümeye paralel olarak yılda %6-8 oranında büyümeye devam etmesini öngörüyor.
Hindistan’ın otomotiv pazarı daha fazla büyüme için oldukça büyük bir kapasiteye sahip. Fitch’in tahminlerine göre, 1.000 kişi başına binek otomobil sayısı ile ölçülen otomobil Hindistan’da 27 iken, Çin’de 145, Almanya’da ise 570 adet. Fitch analisti Anna-Marie Baisden’e göre Hindistan’daki otomobil yoğunluğunun bu kadar düşük olmasının ana nedeni ülkedeki düşük alım gücü. Baisden “Hindistan, elindeki gelir harcamaya hazır bir tüketici sınıfı yaratan Çin ile benzer bir ekonomik büyüme gerçekleştiremedi. Hindistan’da bir araba satın almak ya “ilk araba” ya da “motosikletten arabaya geçiş” şeklinde gerçekleşirken, “statü sembolü” olarak görülmüyor” dedi. Baisden, Hindistan’ın ülkedeki orta sınıf yarattığında otomotiv üreticileri açısından “muazzam bir potansiyel” olabileceğini, ancak hâlihazırda yılda neredeyse 4 milyon araç satılan bir pazarda, BMW, Mercedes ve Audi’nin yılda 20.000’den az otomobil sattığını belirtti.
Hindistan’da büyümek isteyen uluslararası otomobil üreticilerinin karşılaştığı bir diğer engel ise, 1982’de Hindistan hükümeti arasında ortak bir girişim olarak başlatılan Maruti Suzuki’nin ülke piyasasındaki hâkimiyeti. Kasım ayı itibarıyla Maruti Suzuki’nin pazar payı %54 düzeyinde ve pazar kapitalizasyonu 31,3 milyar dolar seviyesinde gerçekleşmiştir.

Kaynak: Financial Times web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C.Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü