Hindistan: Çevrimiçi Alışveriş Hayati Bir Hizmet Haline Geldi

29 Aralık 2020

Pandemi, Hindistan’ın Mart ayında kapanmaya girmesiyle beraber tüketicilerin ihtiyaçlarını evlerinden çevrimiçi sipariş vermekten başka seçenekleri kalmamasıyla, hem çevrimiçi hem de çevrimdışı perakende sektörünü değiştirdi. Market ürünlerinden elektronik cihazlara kadar her şey çevrimiçi satılıyor. Covid-19 öncesi satış hacimlerine Haziran ayında ulaşılırken, e-ticaret şirketleri tüketicilerden sürekli talep görmeye devam ediyor.

Pazar araştırma şirketi Forrester, ekonomik koşullar iyileştiğinde tüketicilerin çevrimiçinde daha fazla harcama yapmasını bekliyor. Pazarın 2021’de % 25’lik büyüme ile 42 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor. 2020’de büyüme % 7 olarak hesaplanıyor.

Forrester'ın kıdemli tahmin analisti Satish Meena, Hindistan'daki çevrimiçi perakende pazarının, daha yavaş ama istikrarlı bir hızda da olsa, sosyal ticaret gibi yeni modellerin arttığını göreceğini söyledi. Bain & Co ve Sequoia Capital'in bu ayki bir raporu, sosyal ticaretin şu anki yaklaşık 2 milyar dolara kıyasla önümüzdeki beş yıl içinde 20 milyar dolar olabileceğini söyledi. Meena, ayrıca, “Çin ve Hindistan’daki çevrimiçi davranış arasındaki benzerlikler göz önüne alındığında, Hindistan yeni e-ticaret kanallarının ortaya çıkması için olgun görünüyor. Çin’de olduğu gibi, Hintli çevrimiçi perakendecilerin ve yatırımcıların paralarını 2021'de canlı yayın ve sosyal ticaretin yeniden satış modeline yatırmalarını bekliyoruz” dedi.

Kaynak: retail.economictimes
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü