Hindistan: Online Mobilya Perakende Satışları Yükseliyor

24 Haziran 2021

Çevrimiçi mobilya platformları yukarı doğru bir grafik çizdi ve kendilerini pandeminin zararlı etkilerinden korumayı başardı. RedSeer Management Consulting tarafından hazırlanan bir rapora göre, 2020'de çevrimiçi mobilya pazarı 2019'daki 275 milyon dolardan 400 milyon dolara yükseldi. Mobilya geleneksel olarak örgütlenmemiş bir kategori olmasına rağmen, dört yıl önce Flipkart ve Amazon gibi yatay oyuncuların girişi sektöre ivme kazandırdı.

Ayrıca, Wazir Advisors'a göre, çevrimiçi mobilya pazarının önümüzdeki beş yıl içinde %40'lık bir büyüme kaydetmesi bekleniyor. Geçen yılki karantinanın ardından, bastırılmış talep nedeniyle, çevrimiçi mobilya pazarı hem genel hem de evden çalışma mobilyalarının satışlarında bir artış gördü. Bu yıl da benzer bir trend bekleniyor. Markalar artık gerçek zamanlı bir alışveriş deneyimi yaratmak için çevrimiçi varlıklarını güçlendiriyor.

Şu anda, Flipkart ve Amazon gibi yatay oyuncular çevrimiçi mobilya pazar payının %60'ına sahipken, Pepperfry, WoodenStreet gibi dikey oyuncuların payı %20-30, Ikea ve Godrej Interio gibi doğrudan tüketiciye yönelik markalar ise pazar payının %10'unu elinde tutuyor.
 
Kaynak: financialexpress
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü