Hindistan-Redseer: E-Ticaret Şirketleri Bu Festival Sezonunda 300 Bin İş Yaratacak

01 Ekim 2020

RedSeer tarafından Salı günü yayınlanan bir rapora göre, bu yılki festival sezonunda çeşitli e-ticaret ve lojistik şirketleri tarafından yaklaşık 300 bin iş yaratılması beklenmektedir. Festival sezonu öncesinde e-ticaret platformları tarafından işe alımların çoğu geçicidir ve çeşitli indirim dönemlerinde siparişlerdeki artışa hazırlanmak için vaktinden önce yapılır. Ancak RedSeer, bu geçici işçilerin yaklaşık yüzde 20'sinin festival sezonunun sonunda işten çıkarılmadığını söylüyor. Raporda, bu 300 bin istihdamın yaklaşık yüzde 70'inin Amazon ve Flipkart gibi çevrimiçi platformlar tarafından sağlanması beklenirken, geri kalanının Ecomm Express ve diğerleri gibi lojistik oyuncular tarafından sunulacağı belirtildi.

Ayrıca, bu istihdamın yüzde 60'ının lojistik işlevlerde olması beklenirken, geri kalanı depolama ve müşteri hizmetleri işlevlerinde ortaya çıkabilir. E-ticaret şirketleri, işlerinin büyük bir kısmının festival indirimleri sırasında geldiğini görüyor ve siparişlerdeki ani artışla başa çıkabilmek için kapasitelerini artırmak için önceden önemli yatırımlar yapıyorlar. Festival sezonunda, oyuncular Dussehra ve Diwali civarında zamanlanmış birden fazla indirim etkinliği düzenlemektedir.

Elektronik, moda ve ev mobilyası festival sezonunda büyük talep gören kategorilerden bazıları. RedSeer, festival günlerinde günlük ortalama e-ticaret gönderilerinin geçen yıla göre 1,8 kat artışla 22 milyona çıkmasının beklendiğini söyledi. Raporda, "İlk etkinlik için festival satışları sırasında toplam sevkiyatların, 2019'a göre %60 artarak 150 milyona ulaşmasını bekliyoruz" denildi.

Değer odaklı e-ticaret pazarı Snapdeal Salı günü yaptığı açıklamada, ilk indirimlerinin Ekim ayı ortasında başlayacağını ve Navratri şenlikleriyle aynı zamana denk geleceğini söyledi. Yapılan açıklamada, önümüzdeki iki indirimin Ekim ayı sonu ve Kasım ayı başında gerçekleşeceği belirtildi.

Kaynak:  retail web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü