Hindistan: Sosyal Ticaret 5 Yılda 20 Milyar Dolar Olacak

10 Aralık 2020

Danışmanlık firması Bain & Co ve risk sermayesi şirketi Sequoia Capital tarafından hazırlanan ortak rapora göre, salgında e-ticaretin büyümesine bağlı olarak, sosyal ticaret önümüzdeki yıllarda önemli bir büyümeye tanık olacak. Rapor, şu anda 2 milyar dolar civarında olan sosyal ticaretin önümüzdeki beş yıl içinde 16-20 milyar dolar olacağını tahmin ediyor. Çin'de sosyal ticaret girişimleri iyi bir şekilde ölçeklendi ve Hindistan’daki yerel girişimler aynı şeyi tekrarlamaya çalışıyor. Sosyal ticaret, video (canlı veya önceden kaydedilmiş), mesajlaşma uygulamaları aracılığıyla sohbetler, sosyal ağ platformları, bayi ağları ve grup satın alma gibi çeşitli modeller aracılığıyla gerçekleşebilir.

Sosyal ticaret büyük ölçüde, çevrimiçi olarak yeni satış yolları bulan küçük çevrimdışı odaklı işletmeler tarafından yönlendirilirken, raporda Hindistan'da yaklaşık 40 milyon küçük girişimcinin büyümesinin kilidini açmaya yardımcı olabileceği belirtiliyor. Raporda, “Bugün, sosyal ticareti kullanan satıcıların % 85'i, sosyal kanalların büyüme için yeni yollar açtığını keşfeden küçük, çevrimdışı odaklı perakendeciler” deniyor. Ayrıca 10 yıllık bir süre içinde sosyal ticaretin, Hindistan'daki mevcut e-ticaret pazarının iki katı büyüklüğünde, 60-70 milyar dolar büyüklüğünde olacağı da belirtiliyor.

Sosyal ticarette, yapılandırılmamış çok sayıda ürün kategorileri satışların büyük kısmını oluşturuyor. Moda en popüler olmakla birlikte, onu güzellik ve kişisel bakım, yemek ve market ürünleri gibi segmentler izliyor.

Kaynak:  indiatimes
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü