Hindistan'da Çevrimiçi Perakende 2025 Yılına Kadar 85,5 Milyar Dolara Ulaşacak

22 Mart 2022

Forrester tarafından hazırlanan bir rapora göre, Hindistan'ın çevrimiçi perakende pazarının %19,8'lik bir yıllık büyüme oranı ile 2025 yılına kadar 85,5 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Hindistan'ın perakende segmenti, tedarik zinciri ve operasyonel kısıtlamalarla karşı karşıya kaldığından ve müşteriler tasarruf etmeye ve isteğe bağlı harcamaları azaltmaya odaklanmaya başladığında, çevrimiçi perakende %5 büyüyerek 2020'de 1,6 milyar dolarlık artış yaşadı. Rapor, çevrimiçi pazarın 2021'de 7 milyar dolar arttığını gösteriyor.

Rapora göre, Hindistan'da çevrimiçi perakendede büyüme, küresel yatırımların yönlendirmesi, büyüyen bir çevrimiçi alışverişçi tabanı ve gelişen müşteri davranışı gibi bir dizi faktör tarafından sağlanacaktır. 2020'de çevrimiçi perakende, Hindistan'ın toplam perakende satışlarının %3,6'sını oluşturdu. Bunun 2025 yılına kadar %6'ya yükselmesi bekleniyor. Forrester'ın E-Ticaret Hazırlık Endeksi 2020 raporu, Hindistan'ı çevrimiçi perakende için büyük ve gelişen bir fırsat olarak sınıflandırdı.
 
 
Kaynak: thehindubusinessline
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü