Hindistan'da E-ticaret Hacmi 2020'nin 4. Çeyreğinde % 36 Arttı

10 Şubat 2021

E-ticaret hacmi büyümesi, salgının vurduğu yılın son çeyreğinde hızlanmaya devam etti.

Hindistan'daki e-ticaret, 2020’nin dördüncü çeyreğinde sipariş hacmi ve brüt emtia değeri (Gross Merchandise Value) açısından sırasıyla yıllık bazda yüzde 36 ve yüzde 30 arttı.

Bununla birlikte, e-ticaret odaklı bir tedarik zinciri yazılımı (SaaS) teknoloji platformu olan Unicommerce ve küresel yönetim danışmanlığı firması Kearney’in raporuna göre, 2020’nin 4. çeyreğinde ortalama sipariş değeri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 azaldı.

Rapor, kişisel bakım, güzellik ve sağlıklı yaşamın yanı sıra FMCG ve Sağlık Hizmetlerinin en büyük faydalanıcılar olduğunu ve hacimlerinin sırasıyla yüzde 95 ve yüzde 46 arttığını gösterdi.

2. ve 3. kademe şehirler, bir önceki yıla göre yüzde 90 artan hacim ve değer artışı sağladı.

Marka web siteleri, geçen yılın aynı dönemine kıyasla 2020’nin 4. çeyreğinde yüzde 94 hacim artışı bildirdi.

Unicommerce CEO’su Kapil Makhija yaptığı açıklamada, küçük ve büyük oyuncuların e-ticaretin sahip olduğu muazzam potansiyeli fark ettiklerini söyledi.

Rapor, FMCG ve ilaç kategorisinin marka web sitesinde yüzde 92, pazaryerlerinde ise yüzde 62 büyüme kaydettiğini gösterdi.

Kaynak : retail.economictimes
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü