Hindistan'da E-Ticaretin Büyümesini Hızlandıran Eğilimler

18 Ocak 2022

Hindistan e-ticaret sektörünün 2023 yılına kadar 98,4 milyar dolara ulaşması ve tüketicilerin e-perakende pazarlarının benimsediği çeşitli yaklaşımları denemesi bekleniyor. Son iki yılda COVID-19’un Hindistan'da e-ticaret üzerindeki etkisi sektörde bir patlamaya neden oldu.

Günümüzde insanlar bir satın alma kararı vermeden önce çevrimiçi olarak bir ürün hakkında bilgi alıyor. E-ticaret oyuncuları, mevcut senaryoda çevrimdışı ve çevrimiçi envanteri entegre eden ve optimize eden konsolide bir ekosistemin faydalı olduğunu keşfetti.

Hindistan'da çevrimiçi perakende, seçenek ve kolaylık sunmanın yanı sıra, “hızlı ticaret” in tanıtılmasıyla hızlı teslimatlara odaklanarak ürün karşılamayı bir sonraki seviyeye taşıdı. Market sektöründeki hiper hızlı yerel teslimat markaları, ürün teslimatını saatler hatta dakikalar içinde mümkün kılıyor.

Teslimata hız katmanın yanı sıra, markalar ürünlerini ve hizmetlerini doğrudan tüketicilere nasıl satacaklarını başarılı bir şekilde araştırıyorlar. Aracıları ortadan kaldırarak ve D2C modelini kullanarak, dijitale öncelik veren markalar, öne çıkmak için hızlı adımlar attı.

Tüm dünyadaki e-ticaret markaları, sosyal etki ile liderliğin önemini anladı. İnternetin yaygınlaşması ve tüketicilerin sosyal medyada daha fazla yer almasıyla birlikte markalar bunu sosyal medya aracılığıyla daha geniş bir kitleye doğrudan ulaşmanın bir yolu olarak görmeye başladılar. Sosyal medya etkileyicilerinin kullanımı, markaların kurulu popüler ağları aracılığıyla bugün daha geniş bir kitleye ulaşmasına yardımcı oldu.
 
Kaynak: indianretailer
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü