Hindistan'da Sosyal Ticaret Platformları "Resmi" Olma Yolunda

06 Mayıs 2021

Jefferies tarafından hazırlanan bir rapora göre, moda, mücevher, güzellik ve kişisel bakım, grup satın alma ve video tabanlı satın alma yoluyla satışlar sayesinde sosyal ticaret Hintli tüketiciler için daha "resmi" bir alışveriş modu olma yolunda ilerliyor. Raporda, Hindistan'daki sosyal ticaretin sadece 1,5-2 milyar dolar ile hala küçük olduğu ve Meesho'nun tüm sosyal ticaret türlerinin en büyük oyuncusu olduğunu belirtildi. Bununla birlikte, daha küçük yerleşim yerlerinin katılımı, hızlanan benimsenme ve yeni platformların yaygınlaşmasının yardımıyla, sosyal ticaret büyümeye hazırlanıyor. Hindistan'ın perakende pazarının bir kısmı hala örgütlenmemiş durumda. Nota göre e-ticaretin genel pazardaki payı sadece % 5.

Jefferies sosyal ticareti, tüketicilerin toplu olarak satın almak ve daha iyi fiyatlar elde etmek için bir araya geldiği grup satın alma dahil olmak üzere, bir dizi alışveriş deneyimini içerecek şekilde tanımlıyor. Bayilerin büyük tüccarlardan satın aldığı ve sosyal ağlarda satış yaptığı sosyal yeniden satış da kapsanmaktadır. Farkındalık yaratmak için videoların kullanıldığı video tabanlı ticaret de dahil olarak ifade ediliyor.

Sosyal ticaret, daha çok Hintlinin internete taşınması ve yeni alışveriş yolları keşfetmesiyle popüler hale geldi. Bain and Co. ve Sequoia India tarafından hazırlanan daha önceki bir raporda, Hindistan'daki sosyal ticaretin önümüzdeki beş yıl içinde brüt mal değerinde 16-20 milyar dolara ulaşacağı belirtildi. Hindistan'da e-ticarete uyum kademeli oldu ancak Covid, birçok çevrimiçi satış modelinin hızlı benimsenmesine yol açıyor. Jefferies, sosyal ticaretin Hindistan'da büyümesi için birkaç temel itici gücün olduğunu belirtiyor. Bununla birlikte, e-ticaret penetrasyonunun hala sosyal medya penetrasyonunun gerisinde olduğu ifade ediliyor.

Kaynak: Deal Street Asia
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü