Hollanda’da Çevrimiçi Alışveriş %7 Artış Gösterdi

07 Nisan 2020

AfterPay Insights tarafından yapılan araştırmanın, Covid-19 salgını ile birlikte, Hollanda’da tüketici davranışlarının değiştiğini ortaya koyduğu ifade ediliyor. Ülkede e-ticaret satın alımlarının %7 artış gösterdiği belirtilirken, gıda ve market ürünleri, sağlıklı gıdalar, spor ürünleri ve hırdavat ve inşaat malzemeleri kategorilerinin çevrimiçi satın alımı en fazla artan ürün grupları olarak öne çıktığına dikkat çekiliyor. Bu durum, Hollanda’da insanların evlerinde ve bahçelerinde daha çok vakit geçirmeye başladıklarını gösteriyor. Salgın ile birlikte 18-24 yaş arası insanların daha az çevrimiçi alışveriş yaptıklarına, 25-44 yaş grubunun ise daha fazla çevrimiçi alışveriş yapmaya başladıklarına dikkat çekiliyor. Çevrimiçi alışverişte en fazla artış yaşanan kategorilerin sırasıyla, gıda ve market ürünleri (%62), hırdavat ve inşaat malzemeleri (%55), spor ürünleri (%37) ve sağlıklı gıdalar (%33) olduğu belirtiliyor. Satışlarda düşüş görülen kategoriler ise, biletler (%88), seyahat ve ulaşım (%59), kozmetik (%19), moda (%15) olarak sıralanıyor.

Kaynak: Cross-border Magazine web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü