Huawei’nin İlk Altı Aylık Satış Performansı Yaptırımlara Rağmen Artış Gösterdi

30 Temmuz 2019

Huawei Technologies firması yetkilileri tarafından bugün (30 Temmuz 2019) yapılan açıklamada, yılın ilk atı ayında şirketin satış hasılatının %23.2 oranında arttığı bildirildi.

Firma yetkilileri tarafından verilen bilgilerde, akıllı telefon satışlarında Haziran ayı sonu itibarıyla, geçen yılın aynı dönemine oranla %24 lük bir artış kaydedilerek, toplam 118 milyon adet telefon satıldığı öğrenildi. Aynı dönem için şirketin satış hasılatının ise 58.28 milyar Dolara ulaştığı bilgisi verildi.

Geçtiğimiz Mayıs ayında ABD tarafından casusluk iddiasıyla suçlanarak milli güvenlik sorunu olarak nitelenmesinin ardından ticari kara listeye alınan Huawei firması zor durumda kalmış ve şirketin tedarik zincirinde büyük kırılmalar meydana gelmişti.

Şirketin kurucusu ve İcra Kurulu Başkanı Ren Zhengfei geçtiğimiz ay düzenlenen bir basın toplantısında konuşmuş ve şirketlerinin kara listeye alınması nedeniyle tahmin ettiklerinden daha da fazla zarar gördüklerini söyleyerek, bu sürecin sonucunda 30 milyar Dolardan fazla bir kayba uğrayabilecekleri endişesini dile getirmişti.

Bugün basına bir açıklama yapan Yönetim Kurulu Başkanı Liang Hua ise, kara liste uygulamasına rağmen ilk altı ayda satışlar bazında artan bir performans ortaya koyduklarını, ancak bunun problemleri aştıkları anlamına gelmediğini ve kısa vadede olumsuz etkilenmelerinin kaçınılmaz olduğunu söyledi.

Analistlerin konu ile ilgili yaptıkları yorumlarda ise, yurtiçi piyasasında akıllı telefon satışlarının canlı olduğu ve 5G iletişim teknolojisinde şirket tarafından yeni ihalelerin kazanıldığı belirtilerek, Huawei’nin kara listede olmasının olumsuz sonuçlarına karşın bu faktörlerin, en azından kısa vadede telafi edici etki yarattığı ifade edildi.

Açıklanan analiz verilerinde, Huawei’nin akıllı telefon pazarında yurt içi satışlarını arttırdığı, ihracat rakamlarında ise geçen yıla oranla küçük bir daralma olduğu görüldü.

Kaynak: Reuters web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C.Ticaret Bakanlığı,Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü